وبلاگ

کاغذ دیواری, آموزش نصب, نصب کاغذ دیواری, پوستر دیواری, نصب پوستر, نصب پوستر دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری,

آموزش نصب کاغذ دیواری

آموزش نصب کاغذ دیواری

اگر به فکر تغییرطرح و رنگ دیوارهایتان هستید ما به شما استفاده  از کاغذ دیواری را پیشنهاد میکنیم چرا که  کاغذ دیواری بر خلاف رنگ کردن تا چند روز بوی نامطبوع نمیدهد و همچنین نیاز نیست چند روز منتظر خشک شدن آن بمانید و علاوه بر اینها با نصب کاغذ دیواری میتوانید طرح های بسیار زیبا و متنوعی بر روی دیوارهایتان پیاده کنید.در این مقاله میخواهیم نحوه نصب کاغذ دیواری را به شما آموزش دهیم.

وسایلی که حین نصب کاغذ دیواری به آن نیاز دارید:

پیش از آنکه بخواهیم آموزش نصب کاغذ دیواری را شروع کنیم باید بدانید که  نیازمند برخی وسایل ضروری هستید که  در نصب کاغذ دیواری کمک میکند؛ وسایلی همچون کاتر(تیغ موکت بری)،میز کار،چسب چوب ،خط کش بلند،چسب مخصوص کاغذ دیواری،کاردک ،قلمو یا غلتک نقاشی و رول کاغذ دیواری. تمام وسایل وسایل ذکر شده به جز رول کاغذ دیواری درابزار فروشی ها موجود است. در ضمن بجای میزکار میتوانید از میزناهار خوری نیز استفاده کنید و همچنین اگر خط کش بلند ندارید میتوانید از وسیله ای که از صاف بودن آن اطمینان دارید استفاده کنید.

کاغذ دیواری, آموزش نصب, نصب کاغذ دیواری, پوستر دیواری, نصب پوستر, نصب پوستر دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری,

درباره چسب مخصوص کاغذ دیواری و آماده سازی آن

چسب کاغذ دیواری را میتوانید از رنگ فروشی ها ولوازم ساختمانی ها تهیه کنید و نکته ای که بسیار اهمیت دارد آن است که جنس چسب بسیار مهم است و در کارتان تاثیر زیادی میگذارد، پس سعی کنید که بهترین جنس چسب را خریداری کنید.چسب مخصوص کاغذ دیواری پودری شبیه به گچ است که باید آنرا با کمی آب و چسب چوب مخلوط کنید تا آماده شود. نحوه ی ترکیب چسب با آب و چسب چوب بسیار مهم است. برای اینکار میتوانید از یک دلر و مته ی پروانه ای بعنوان همزن استفاده کنید وآنهارا به خوبی باهم مخلوط کنید. هرچقدرمواد چسب بهتر هم بخورد ،حباب کمتری زیر آن تشکیل میشود و در نتیجه کاغذ دیواری بهتر به دیوار میچسبد.

آماده سازی دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری

در قدم اول اگر دیوارتان تاکنون نقاشی نشده است و فقط گچکاری شده باید کل دیوار را روغن الیف بزنید. روغن الیف برای زیرسازی قبل از رنگ کردن استفاده میشود ودلیل استفاده از آن هم این است که سطح دیوار لیز شود تا کاغذ دیواری پس ازنصب بهتر به چشم بیاید. بعد از روغن زدن باید دیوار را بازبینی کنید تا شکاف و ترکی در آن نباشد ودر صورت وجود باید آنرا با بتونه پر کنید.

کاغذ دیواری, آموزش نصب, نصب کاغذ دیواری, پوستر دیواری, نصب پوستر, نصب پوستر دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری,

 با اینکار دیوارتان دارای لکه های تیره و روشن میشود که اگر کاغذ دیواری که استفاده میکنید نازک باشد بعدا از روی کاغذ دیواری نیز این لکه ها معلوم است. برای رفع این مشکل باید دیوار را یک دست رنگ روغن در حد آستر بزنید تا دیوار رنگی نسبتا یکنواخت پیدا کند. سپس از چسب چوب و آب محلولی رقیق درست کرده و آنرا با قلمو ویا غلتک  بر روی دیوار ها بزنید تا گرد و غبار را از دیوار پاک کند. اگر دیواری که میخواهید روی آن  کاغذ دیواری را نصب کنید نم دارد؛ نه تنها نم دیوار را بلکه ریشه نم راهم باید از بین ببرید.

برای این منظور متخصصانی هستند که میتوانند در زمینه رفع نم کمک تان کنند. همچنین اگر بر روی دیواری قبلا رنگ روغن کار شده باشد و الان رنگ روغن پوست پوست شده است؛ باید رنگ روغن تراشیده شود وبعد کاغذ دیواری بر روی آن نصب شود .

نصب کاغذ دیواری

ابتدا باید از برش کاغذ دیواری شروع کنیم وبرای اینکار باید برای برش قواره اول ارتفاع آن را 5تا10سانت بیشتر در نظر بگیرید. اگر از کاغذ دیواری استفاده میکنید که طرح دار است باید به این نکته توجه داشته باشید که طرز قرار گرفتن کاغذ دیواری بسیار مهم است وقواره های بعدی را به گونه ای برش دهید که با قرار گرفتن قواره ها کنارهم، طرح های آن در امتداد  یکدیگر قرار بگیرند؛به این کار اصطلاحا جوری طرح میگویند. برای برش قواره دوم و رعایت قاعده جوری طرح ممکن است مجبور شوید قواره دوم را حتی30سانت بزرگتر برش بزنید.

اطلاعات بیشتر: خرید کالای خواب

کاغذ دیواری, آموزش نصب, نصب کاغذ دیواری, پوستر دیواری, نصب پوستر, نصب پوستر دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری,

 نکته قابل توجه آن است که ابتدا یک رول کامل را برش بزنید و نصب کنید سپس به سراغ  رول های بعدی بروید چرا که ممکن است نصب کاغذ دیواری طول بکشد و چسب هایی که پشت کاغذ دیواری زده اید خشک شود. نحوه ی چسب زدن کاغذ دیواری نیز به اینصورت است که با قلمو چسب را از مرکز کاغد دیواری به سمت لبه ها هدایت میکنید، توجه کنید که لبه ها زیاد چسبی نشوند . حال قسمت های چسب خورده را به مدت 10دقیقه بر روی هم بگذارید و سپس کاغذ دیواری را از سمت بالای دیوار به سمت پایین نصب کنید.

کاغذ دیواری, آموزش نصب, نصب کاغذ دیواری, پوستر دیواری, نصب پوستر, نصب پوستر دیواری, آموزش نصب کاغذ دیواری,

 اگر اولین قواره  را عمود نصب کنید خود به خود باقی قواره های دیگر نیز عمود نصب میشوند. پس از چسباندن کاغذ دیواری با یک کاردک چسب را از قسمت های میانی به سمت بیرون کاغذ دیواری هدایت کنید. فتودراپه بهترین مرجع خرید پرده و دکوراسیون منزل با تنوع بالا و طرح های سفارشی می باشد.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده زبرا

فهرست مطالب

مقالات مفید

دکوراسیون منزل بازیگران, دکوراسیون منزل, دکوراسیون, تجیسون استاتهام, دکوراسیون منزل بازیگران جیسون استاتهام, Jason Statham
دکوراسیون منزل جیسون استاتهام

دکوراسیون منزل بازیگران جیسون استاتهام و افراد مشهورپ جیسون استاتهام Jason Statham ، بازیگر مشهور هالیوودی زاده ی ۱۹۶۷ است دکوراسیون منزل جیسون استاتهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account