وبلاگ

پرده زبرا

نکات مهم هنگام انتخاب پرده

نکات مهم هنگام انتخاب پرده

در این مقاله با نکات مهم هنگام انتخاب پرده آشنا می شوید. امروزه با تنوع پرده ها در رنگ ها و طرح های مختلف می توان فضای دکوراسیون را زیباتر و جذاب تر نشان داد و از این پرده های جدید می توان در بیشتر فضاهای دکور خود جهت داشتن جلوه مجلل بکار برد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل پرده آشنا کنیم که این می تواند با طرح های زیبا و ناب خود جلوه شگرفی را در فضای دلخواه شما به وجود آورد. این گزینه مجلل و لوکس، پرده زبرا می باشد. نام دیگر پرده زبرا، پرده دوبل یا دبل رول می باشد. پرده زیرا از جنس پارچه است و ظاهری که دارد، شبیه به ظاهر پرده کرکره ای است. پرده زبرا از یک لایه پارچه و یک لایه تور تشکیل می شود که به شکل موازی و در فرم افقی تکرار می شوند.پرده جدید 

بطور خلاصه تر پرده زبرا، یک نوع پرده راه راه است. همان طور که از نام این پرده پیداست، این خط ها افقی می باشند و در تولید طرح آن از رنگ های متنوع و زیبایی بکارگرفته شده و این رنگ ها معمولا در طرح های منتخب پرده زبرا یک درمیان تکرار می شوند و در آن ترکیب بندی حرفه ای از رنگ های گرم استفاده شده که فوق العاده جذاب دیدنی است. گفتیم که پرده های زبرا، شبیه پرده های کرکره ای هستند و تنها تفاوتی که با آن ها دارند، جنس پارچه ای آن هاست.  از  مزیت های آن انعطاف پذیر و دوام بسیار مناسب  است. ساختار پرده زبرا دو لایه می باشد و  این پرده ها به کمک طناب به شکل دستی یا برقی تنظیم می شوند که انتخاب  مدل های آن به سلیقه شما بستگی دارد. پرده زبرای برقی، موتورهای خاصی دارد و به وسیله ریموت کنترل می شود و  نیروی این موتورها به وسیله باطری یا برق تامین می شود. بطور خلاصه می توان گفت نمای فوق العاده و منحصر به فرد این پرده، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و و سریعا جایگاه خود را در میان سایر مدل های پرده باز نموده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و امروزه حتی در دکوراسیون های اداری، تجاری، آموزشی و… از آن استفاده می شود. با فتودراپه فروشگاه اینترنتی پرده همراه باشید. 

نکات مهم قبل از انتخاب پرده

انواع مختلف پرده ها از پرده های توری ساده و طرحدار (که بیشتر به دکوراسیون کلاسیک منسوب هستند) گرفته تا پرده های کرکره ای مانند پرده زبرا، پرده شید که در سبک های دکوراسیون مدرن به کار می روند؛ همگی کاربرد متناسب به خود را دارند. نوع پارچه پرده، سبک کلی آن و طول و عرض پرده دست به دست هم می دهند تا شما به سبکی که علاقه مند هستید، دست بیابید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بهترین سبک پرده را با توجه به دکوراسیون داخلی منزل تان انتخاب کنید. با فتودراپه فروشگاه آنلاین خرید پرده همراه باشید.

پرده معمولی بهتر است یا سنگین؟

یکی از نکات مهم قبل از انتخاب پرده نوع پارچه پرده است. پارچه به کار رفته در دوخت پرده های سنگین ضخیم تر از پارچه پرده های معمولی هستند، این نوع پرده ها در طول روز از ورود نور جلوگیری می کنند و در فصول سرد مانع از خروج گرمای خانه به بیرون می شوند و بلعکس از ورود هوای سرد به داخل منزل نیز جلوگیری می کنند. پرده‌های سنگین در سبک‌های متنوعی به میل پر ده اتصال می یابند و معمولا ارتفاع آن از کف زمین تا سقف اتاق است. از ویژگی های بارز این پرده ها ظاهر رسمی‌تری آن نسبت به پرده‌های معمولی است و به دلیل استفاده از متراژ زیاد پارچه و تنوع در نوع نصب آن‌ها به میل‌ پرده گران‌تر از پرده‌های معمولی هستند.

در مقابل در پرده های معمولی پارچه کمتری به کار رفته، کم تر رسمی هستند و پارچه به کار رفته در آن از نوع کتان می باشد که سبک تر است و قیمت کم تری نیز دارد.

اطلاعات مفید: قیمت پرده سان اسکرین

سبک اتصال به میل پرده چگونه است؟

هنگام انتخاب انواع مختلف پرده، اندیشیدن به سبکی که قرار است پرده به میل پرده نصب شود و این‌ که ظاهر آن در قسمت بالای پرده چگونه باشد بسیار حائز اهمیت است، زیرا بعضی از سبک‌ها نسبت‌ به سبک‌های دیگر رسمی‌تر هستند و به همین دلیل باید نوع اتصال‌ها متناسب با طراحی کلی دکوراسیون منزل شما باشد.

طول مورد نیاز پرده باید چقدر باشد؟

فاصله 30 سانتی پرده با کف زمین حالتی غیررسمی و راحت به آن می دهد. اما اگر قصد دارید ظاهری کاملا رسمی به آن ببخشید پرده را با سطح زمین کاملا مماس کنید.این سبک بیشتر برای پنجره هایی مناسب است که در طول روز کمتر باز و بسته می شوند. در غیر این صورت کثیفی و پاره گی زودهنگام در انتظار پرده است.

ابزار نصب پرده چیست؟

پیروی از قوانینی به ظاهر ساده در نصب پرده بسیار ضروری است که موجب می شود اتاق شما  بدون در نظر گرفتن طول پرده و فاصله آن با سطح زمین بزرگ‌تر و بلندتر از آن چیزی که واقعا هست به نظر برسد. نصب پرده در بالای چارچوب: نصب میل پرده در بالای چارچوب پنجره و درست در زیر گچ بری سقف باعث می شود تا با حرکت چشم به سمت بالا اتاق شما بزرگ تر،مرتفع تر وبازتر به نظر برسد.

پرده را عریض تر چارچوب پنجره در نظر بگیرید: برای اینکه نور ورودی به داخل منزل تان در فضا جریان بیابد و اتاق شما روشن‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد؛ عرض پرده را بیش‌تر از عرض چارچوب پنجره بگیرید تا سطح بیش‌تری از دیوار را بپوشاند علاوه بر این این روش سبب می شود فضای منزل شما ظاهری زیبا و شیک‌ پیدا کند.

اطلاعات بیشتر: پرده بامبو از کجا بخریم؟

انتخاب پرده از نظر تنظیم نور خورشید:

نور خورشید علاوه بر ویژگی های خوبی که دارد دارای معایبی نیز می باشد و تعیین نور ورودی بصورت معین از اهداف طراحان دکوراسیون است و یکی از مزیت های پرده های جدید مانند پرده زبرا پرداختن به این موضوع است.  استفاده از پرده های نامناسب در دکور برابر است با ورود نامعین نور خورشید که می تواند شما را بی حوصله یا کلافه کند. بطور خلاصه، به کار بردن پرده های پارچه ای والان دار، اجازه بهره مندی از نور خورشید را به محیط نمی دهد و استفاده از این نوع پرده ها برای فضاهایی مانند نشیمن توصیه نمی شود و کاربرد آن برای پنجره هایی است که از آن ها برای نورگیری استفاده نمی شود یا به نوعی می خواهیم از ورود نور از آن قسمت بطور کامل جلوگیری کنیم. ویژگی این پرده ها علاوه بر کارایی تزئینی بودن نیز می باشد. اما  قصد همه ی ما استفاده بهینه از نور خورشید است و اینجاست که پرده زبرا که یکی از بهترین پرده های جدید برای تنظیم نور است، اهمیت پیدا می کند. این پرده که زیبایی بی حد و اندازه ای دارد می تواند نور ورودی به فضاها را با استفاده از عملکرد دستی و ریموت کنترلی بدون هیچ زحمتی مطابق با حوصله خود تنظیم کند.پرده جدید 

نکته مهم در رابطه با پرده زبرا:

همانطور که گفته شده پرده زبرا از جدیدترین انواع پرده های تزئینی میباشد که به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار می گیرد و  امکان سایه و روشن شدن پرده را می دهد. یکی از بهترین فضاهایی که می توان از این پرده استفاده نمود فضای نشیمن و پذیرایی می باشد، زیرا اغلب دید و بازدید ها و محل نشست برخاست کانون گرم خانواده در فضا صورت می گیرد. شما با استفاده از پرده زبرا طرح سفارشی می توانید علاوه بر زیباسازی فضای نشیمن سلیقه منحصر به فرد خود را در مقابل چشم مهمانان به اجرا بگذارید و حتی برای جذابیت بهتر می توانید رنگ پرده زبرا را مطابق سلیقه یا دکوراسیون خود انتخاب کنید. این نوع پرده تنوع رنگ بالایی دارد. این پرده با:

ست می شود و ست کردن باعث می شود حس هماهنگی و یک دسته بودن به چشم های شما القا شود و از مزیت های دیگر پرده زبرا این است که این نوع پرده به تنهایی قابلیت پرده های شید رولی، کرکره ای و پرده های توری را فراهم می سازد. شما با بالا و پایین کردن پرده توسط نوارهایی که بر روی پرده قرار دارد می توانید مقدار نور را به صورت دلخواه از 10 تا 50 درصد تنظیم نمایید. حتی در بعضی از مواقع بنا به شرایط که نیاز به نور کامل است می توانید پرده زبرا را  بطور کامل جمع نمایید و از نور کامل بهره لازم ببرید.

فهرست مطالب

مقالات مفید

انواع پرده کرکره,انواع پرده کرکره ای,پرده افقی,پردههای زبرا,پرده,زبرا
معرفی انواع پرده کرکره ای و زبرا

گروه فتودراپه : در این مقاله سعی شده تا با معرفی انواع پرده کرکره ای پرده افقی و عمودی و معرفی پرده زبرا به همراه عکس شناخت بیشتری نسبت به این محصول برای خریدان و طرفداران ایجاد کنیم تا بهترین انتخاب ممکن رو انجام بدند.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account