وبلاگ

کاغذ دیواری

آشنایی با اجزای دکوراسیون منزل

آشنایی با اجزای دکوراسیون منزل

در ابتدا شما در تصویر بالا یک نمونه از کاغذ دیواری سه بعدی را مشاهده میکنید که یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون داخلی محسوب میشود. در ادامه به اهمیت این عنصر در دکوراسیون منزل می پردازیم. با فتودراپه، فروشگاه خرید پرده همراه باشید.

اجزای دکوراسیون شامل چه مواردی است؟

اجزای دکوراسیون منزل یکی از موارد بسیار مهم و مورد توجه اغلب طراحان می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با اجزای دکوراسیون منزل آشنا کنیم و شما با شناخت این موارد میتوانید تحول بسیار زیادی را در زیباسازی فضای مورد نظر خود به وجود  بیاورید.یکی از بهترین شیوه برای ایجاد تغییرو  داشتن یک دکوراسیون جذاب و مجلل بکار بردن متریال های بازسازی است و اگر دکور داخلی را به سه بخش مهم یعنی سقف، کف، دیوار تقسیم کنیم هر کدام از این بخش ها می توانند با استفاده از  این متریال ها جلوه خاصی را پیدا کنند و علاوه بر زیبایی سلیقه لوکس شما را در برابر چشم همه به نمایش بگذارند . ما در این مطلب شما را با انواع مهم و تاثیر گذار متریال های بازسازی آشنا می کنیم.

برای دیوار از چه متریال هایی استفاده می شود؟

دیوار ها نقش چشمگیری در زیبایی دکوراسیون دارند و توجه متریال های بازسازی آن می تواند در جلوه دهی زیبای دکور تاثیر بسزایی داشته باشد.امروزه برای دیوار از متریال های بسیار زیادی استفاده می شود و از جمله می توان به:

ــ پوستر دیواری

ــ کاغذ دیواری

ــ رنگ کاری

ــ گچبری

ــ و…اشاره کرد. ما جهت آشنایی بیشتر یکی از اجزای دکوراسیون یعنی پوستر دیواری را به شما معرفی می کنیم.

پوستر دیواری

پوستر دیواری از جمله بهترین گزینه برای پوشش دیوار ها می باشد و دارای تنوع طرح بسیار بالا است و شما می توانید مطابق ایده و سلیقه خود از طرح های جدید آن بهره ببرید. یکی از بهترین و منتخب ترین مدل های پوستر دیواری طرح سه بعدی است و تصویر روی آن به ظرافت و زیبایی بسیار بالایی چشم هر بیننده را به خود جذب می کند و از جمله مدل های منتخب و پرطرفدار آن :

ــ پوستر دیواری طرح اسپرت سه بعدی

ــ پوستر دیواری طرح طبیعت سه بعدی

ــ پوستر دیواری طرح کلاسیک سه بعدی

ــ پوستر دیواری طرح سفارشی سه بعدی و… می باشد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نیز می تواند در تغییر چهره دکوراسیون تاثیر بسزایی داشته باشد و آنچه که در این مورد اهمیت پیدا می کند استفاده از کاغذ دیواری با طرح های جذاب و زیبا می باشد. کاغذ دیواری یکی از عناصر مهم تغییر دهنده دکوراسیون منزل می‌باشد که امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید و عرضه می‌شوند از کاغذدیواری‌ها در زیباسازی فضای :

  • نشیمن
  • اتاق‌خواب
  • سالن پذیرایی
  • لابی ها
  • دکوراسیون های تجاری و…

استفاده می‌شود. این‌که از چه مدل کاغذ دیواری در این فضاها استفاده شود کاملاً بستگی به سلیقه و ذوق هنری شما دارد. استفاده از کاغذدیواری‌ ها در تزیین دیوار های  ساختمانی نقش بسزایی دارد و به‌صورت رول یا متری تولید و عرضه می‌شوند و پس‌از نصب اصولی بر روی دیوار موردنظر با توجه به طرح ساده یا گرافیکی خود تمایز خاصی را در مقابل چشمان مخاطب خلق می‌نماید.

به‌طور معمول رول‌های کاغذ دیواری در عرض‌های 50 ، 70، 100،  تولید می‌گردد که معمولاً طول هر رول 10 متر می‌باشد البته متداول‌ترین سایز آن 100 سانتی متر  است که در دکوراسیون ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از کاغذ دیواری با اندازه درست و اصولی  علاوه‌بر مزیت‌ها و زیبایی و جذابیتی که دارد باعث پوشش لک‌ها ترک‌های دیوار شما از دید مخاطب می‌شود

سقف

دیوار و سقف از اجزای بسیار مهم دکوراسیون بشمار می روند و انتخاب متریال های جذاب و زیبا با کارایی بالا می تواند سبب شود شما از چهره یک دکور چشم نواز بهرمند شود. بطور کلی امروز برای سقف از گچ بری، پوستری سقفی، نقاشی سقفی، کناف و… استفاده می شود و هر کدام از این مواد می تواند در زیبایی دکور شما نقش بسزایی داشته باشد. بطور خلاصه ما در این مطلب به یکی از رایج ترین متریال یعنی گچبری یا گچ کاری اشاره می کنیم و  از متریال های بازسازی سقف می توان به گچ اشاره کرد و از مزیت های گچکاری و گچبری زیبایی چشمگیر و کارایی و دوام بسیار بالا است و  امروز بر روی سقف با استفاده از گچ فرم های بسیار زیبا و هنری  اجرا می شود بطور مثال می توان به فرم طرح گل اشاره کرد که بصورت  دستی یا پیش ساخته ساخته و اجرا می شود .

پوستر سقفی چیست؟

پوستر سقفی نیز از اجزای دکوراسیون محسوب می شود و امروزه علاوه بر دکور مسکونی در دیگر دکوراسیون ها مانند :

  • دکوراسیون اداری
  • دکوراسیون تجاری
  • دکوراسیون آموزشی
  • و…

بکار می رود. پوستر سقفی است که امروزه برای ایجاد تغییر اساسی در چهره دکور یک گزینه کلیدی محسوب می شود این مورد نیز دارای طرح هایی  فوق العاده ای از جمله، پوستر سقفی طرح گل، پوستر دیواری طرح کریستال،پوستر دیواری طرح بهاری ، و.. است و به عنوان مثال استفاده از پوستر دیواری طرح بهاری می تواند طبیعت و جلوه های جذاب آن را مهمان همیشگی دکور شما بکند و در ایجاد حس پویایی، تحرک، روحیه مثبت افراد خانواده موثر باشد و بطور کلی از ویژگی های پوستر  سقفی می توان به:

  • تنوع طرح برای هر سلیقه
  • قیمت مناسب و دوام و عمر بالا
  • جذاب کردن چهره کلی دکوراسیون
  • زیبایی و چشم نواز بودن طرح
  • تصاویر دارای واقعگرایی بسیار بالا  و… اشاره کرد

کف سازی

کف و کف سازی از  دیگر اجزای دکوراسیون محسوب می شود و اجرای یک کفپوش متناسب با نوع دکور می تواند زیبایی بسیار چشم نوازی را  ایجاد نماید. برای متریال های بازسازی کف علاوه بر زیبایی باید به نکات دیگر توجه کرد و متناسب با فضا از مصالح کاربردی استفاده کرد  از متریال های مهم و پرکاربرد کف می توان به:

  • پارکت
  • لمینت
  • موزاییک
  • سرامیک

اشاره کرد. بطور مثال از پارکت که از چوب طبیعی درختان ساخته شده و دارای دوام بسیار خوب و  طرح هایی متنوعی است می توان در فضای پذیرایی و نشیمن  بهره برد و حتی برای جذابیت بیشتر می توان رنگ و طرح آن را متناسب با دیگر اجزای  دکور انتخاب کرد و با ست کردن یک فضای ایده آل را ایجاد کرد. هم اكنون شما با دانش درباره ي اجزای دکوراسیون منزل ميتوانيد در فضای منزل خود تغييرات به وجود آوريد.

اطلاعات بیشتر: خرید فرش با طرح دلخواه

فهرست مطالب

مقالات مفید

چیدمان داخلی, دکوراسیون, طراحی داخلی, اتاق های کودکان, اتاق خواب, اتاق خواب کودک, اتاق کودک, دکوراسیون اتاق کودک, طراحی داخلی, طراحی دکوراسیون, طراحی دکوراسیون داخلی, دکوراسیون,
دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق کودک

هر کودک حق دارد که محیطی آرامش بخش داشته باشد و در آن به تفریح و بازی های کودکانه بپردازد. برای ایجاد محیطی امن نیاز می باشد تا طراحی داخلی اتاق کودک همسو با نیازهای آن باشد. رنگ آمیزی و نحوه چینش وسائل به نوبه خود از مهمترین رکن های ایجاد محیط امن برای کودکان می باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا انواع مختلفی از طراحی های داخلی یک اتاق کودک را برای شما به تصویر بکشیم که با جدیدترین متدهای روز دنیا همخوانی دارد.

سقف کاذب گچی در دکوراسیون داخلی,سقف کاذب,کناف,کناف سقف,آسمان مجازی,گچبری سقف پذیرایی,کناف سقف اشپزخانه,کناف سقف پذیرایی,مدل سقف پذیرایی,مدل سقف کاذب کناف
معرفی سقف کاذب گچی و استفاده از آن

در مقاله معرفی سقف کاذب گچی و استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی به نحوه استفاده از سقف گچی و موارد استفاده از آن اشاره می شود که می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، شرکت ، اداره جات ، بیمارستان و … به همراه نورپردازی های زیبا استفاده کرد تا زیبایی دو چندانی به دکوراسیون داخلی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account