وبلاگ

پرده کرکره

تاریخچه و معرفی انواع پرده

اهمیت پرده

در این مقاله با تاریخچه و معرفی انواع پرده آشنا می شوید. پرده درواقع یک قطعه پارچه است که دارای اسکلتی چوبی و فلزی است و بیشتر برای سه موردبکار می رود و در ادامه این مطلب این سه مورد بطور کامل توضیح داده می شود و کاربرد پرده بیشتر برای ساختمان های مسکونی و یا اداری و یا هرجایی که فضای زندگی محسوب می شود، شامل می شود و طبق مبحث های دکوراسیون معماری هر بازشو نیاز به یک عامل پوشش دهنده دارد که این عامل پرده و یا درب می باشد. با فتودراپه فروشگاه آنلاین پرده همراه باشید.

کاربرد پرده چیست؟

حفاظت جوی:

یکی از کاربرد های پنجره نورگیری طبیعی است و این نورگیری ارتباط مستقیم با دمای اتاق دارد و نبود پرده می تواند دمای فضای خانه را گرم یا سرد کند پس در اینجا استفاده از پرده ضرورت می یابد تا با تنظیم آن میزان گرمی و سردی را مطابق میل خود تغیر دهیم و حدود 30 درصد تنظیم دما با استفاده از پنجره صورت صورت می گیرد و پرده در 20 درصد آن سهیم است پس هر سازه ای برای حفاظت از عوامل جوی علاوه بر پنجره نیاز به پرده مناسب با اندازه گیری مناسب دارد.

نورگیری:

تنظیم نور یکی از مهمترین بخش یک دکوراسیون به حساب می آید و استفاده از نور زیاد ممکن است شما را کلافه کند و یا استفاده از نور کم ممکن است تاثیر منفی در روحیه داشته باشد به همین دلیل لازم است که میزان نور ورودی را تنظیم کنیم و بر این اساس استفاده از پرده ضرورت می یابد و در صورت استفاده از پرده، با اندازه گیری و جنس مناسب (ضخیم یا نازک) می توان این مورد را هم اجرا کنیم و فضایی با نور کاملا استاندارد داشته باشیم. در تنظیم نور بهتر است از قوانین معماری ساختمان پیروی کنیم چراکه میزان دقیق نور ورودی به ساختمان از جهات مختلف بر حسب متراژ ساختمان معلوم است.

حفظ حریم خصوصی:

این مورد نسبت به دو مورد بالا ارجعیت دارد چراکه باید فضای خانه را از دید اشخاص دیگر حفظ کنیم و این مورد هم ضرورت پیدا می کند که از پرده برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده نماییم. بعنوان مثال در قدیم ها فضایی بنام دالان وجود داشت که راه دسترسی آن حیاط خانه بود و کاربرد این فضا برای این بود که افراد غریبه اگر با صاحب خانه کاری داشته باشند. در این فضا منتظر بمانند و این فضا جز اولین فضا هایی بود که برای آن پرده در نظر می گرفتند تا حتی این اشخاص نگاه به حیاط هم نکنند و هنوز هم این فضا ها در شهر هایی مثل یزد نیز همان کاربرد قدیمی را دارد درکل می توان گفت که برای حفاظت از هر بازشو(ورودی) نیاز به پرده مناسب داریم.

تاریخچه و معرفی انواع پرده

تاریخچه استفاده از پرده به انسان های نخستین برمی گردد چراکه آن ها از چوب و گیاهان طویل برای حفاظت از خود کپر هایی می ساختند که آنان را از عوامل مختلف حفظ کند امروز هم پرده هایی چوبی ، بافته شده از شاخه های نخل و علف جارو نیز کاربرد خود را دارند. اما طبق شواهد تاریخی و تصاویر حک شده استفاده از پرده ها را اولین بار در شهر های اسپانیا می دانند و ازجمله الینتوس یونان،پمپئی ،شهر سوخته درهرکولانیوم شهر باستانی در ایتالیا به نظر می رسد پرده ضخیم جهت تقسیم اتاق در عصر کلاسیک استفاده می شده است. البته استفاده از پرده ها طبق زمان در هر کشور متغیر بوده است. بعنوان مثال موزاییکهای دوره اولیه مسیح (قرن دوم تا ششم میلادی) نشان می دهد پرده های معلق از میله های آهنی در کاخ ها و خانه‌ها آویزان شده است و این اسناد نشان می دهد که استفاده از این نوع پاچه ها برای پرچم نیز بوده است. اما درکل می توان گفت که در دوران باستان هر کشور مطابق پارچه هایی که در دسترس داشته است ،از آن بعنوان پرده و پرچم کشور خود نیز استفاده نموده است.

معرفی انواع پرده

با پیشرفت صنایع نساجی امروزه پرده ها در رنگ ها، طرح ها و مدل های جدیدی تولید و به بازار عرضه می شود و دسته بندی پرده ها به قدری زیاد است که در چند مطلب نمی توان آن را توضیح داد. ولی ما سعی داریم در ادامه این مطلب برای شما چند مدل پرده معروف که در درجه پرطرفدار ها قرار دارند معرفی کنیم توصیه می شود که اگر قصد خرید پرده دارید و یا اطلاعات شما در این مورد اندک است این مطلب را تا انتها دنبال کید و آگاهی خود را افزایش دهید.

پرده زبرا

ازجمله مدل هایی است که در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شود پرده زبرا است. پرده زبرا با داشتن طرح ها و رنگ های متفاوت و داشتن کیفیت و قیمت مناسب ازجمله پرفروش ترین پرده ها بشمار میرود. زبرا یا پرده دبل رول درواقع ترکیبی از پرده شید رول و پرده کرکره بوده که از دو لایه موازی ، با ترکیبی از تور وپارچه تشکیل شده است نوع ساختار و تار پود آن به قدری دوام دارد که متناسب با هر شرایطی میتوان از آن استفاده نمود.

پرده حصیری

پرده بامبو یا پرده حصیری نوعی از پرده می باشد که از کنار هم چیده شدن تکه های کوچک بامبو بوجود می آید تغیر روند این نوع پرده به زمانی باز می گردد که از چوب های تو پُر نی و توخالی برای ساختار آن بکار می رود البته ساختار بامبو هم مشابه آن است ولی دوام نی و عمر آن کمتر از بامبو است ولی به نسبت قیمت ارزان تر است و یکی از فاکتور هایی که باعث شده است این نوع پرده معروف شود قابلیت چاپ عکس بر روی آن است و این مورد باعث شده است در شرکت های تجاری برند خود را بر روی آن چاپ کنند و از آن استفاده نمایند. نکته مهم دیگر که درباره این پرده ، باید ذکر شود این است که مدل پرده حصیری به دلیل جنس طبیعی آن و درتنظیم نور ساختمان بسیار موثر است و زیبایی بصری زیادی را بوجود می آورد و باعث میشود تا نمای خانه و یا محل کار شما زیبا تر به نظر برسد

پرده کرکره ای

یکی از مدل هایی که امروزه در مراکز و شرکت های تجاری کاربرد زیادی دارد پرده کرکره ای است که در مدل هایی متنوعی دسته بندی می شود این نوع پرده یک ویژگی متمایز کننده با مدل های مشابه دارد درواقع پرده کرکره ای با همه ی دسته بندی که دارد می تواند در تمام دکوراسیون ها بکار برود و این مورد برخلاف پرده هایی است که بیشتر در فضا های مخصوصی بکار می رود . ویژگی تنظیم نور درواقع مهم ترین بحث در استفاده از پرده می باشد و استفاده از پرده هایی باجنس خیلی ضخیم و خیلی نازک می توان باعث شود که کارایی آن، کمتر شود ولی پرده کرکره یکی از انواع پرده است که تنظیم کننده میزان شدت نور خورشید، در فضاهای داخلی ساختمان است این پرده با داشتن ساختار استاندارد می تواند تنظیم نور دکور شما را بصورت دستی و خودکار انجام دهد و استفاده ازنور زیاد و یا نور کم در دکوراسیون ممکن است سبب اختلال در حوصله افراد، شود و شما با نصب پرده کرکره ای این اطمینان را دارید که نور ورودی را به منزل و یا محل کار خود تنظیم کنید.

درواقع آنچه باعث می شود که نور ورودی تنظیم شود وجود پره هایی در ساختار آن است پره ها در پرده کرکره ای به صورت افقی، طراحی شده اند که شما میتوانید به راحتی آنها را توسط نیروی برق یا مکانیکی به حالت باز، نیمه باز و یا بسته تنظیم کنید جنس این پره ها بستگی به مدل های آن، متفاوت است و یکی از بهترین جنس های آن از چوب و پارچه است که با بهترین شکل دور دوزی شده اند البته بنا به سلیقه افراد استفاده از مدل های این نوع پرده بیشتر جنبه زیبایی و کارایی است استفاده از پرده کرکره ای، علاوه بر کاربردی بودن در محیط های داخلی، می تواند تاثیر زیادی در ایجاد دکوراسیونی شیک و بی نظیر داشته باشد.

پرده کرکره ای و ست شدن آن با دکور:

پرده کرکره ای این ویژگی را دارد که با تمام عناصر دکور تناسب داشته باشد استفاده از این نوع پرده نیاز به تناسب داشتن دیگر اجزای دکوراسیون ندارد و جذابیت آن باعث شده است که بصورت یک جز مستقل دیده شود پرده های کرکره ای برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند، به دلیل این که این یکی از نوع های پرده ها فقط قاب پنجره را می پوشانند و تزئینات اضافی ندارند یک نکته که از سوی کارشناسان طراحی دکوراسیون توصیه می شود این است که اگر می خواهید در فضای کم یک دکور، جذابیت و زیبایی داشته باشید از وسایل با تزیینات کم و بصورت تک رنگ بهر ببرید اگر این مورد را رعایت کنید یک دکور شیک خواهید داشت.

ویژگی های پرده کرکره ای:

  • قابلیت تنظیم نور ورودی و خروجی به میزان دلخواه: این مورد بصورت خودکار و دستی انجام می شود که نوع دستی برای دکوراسیون های منزل و نوع مکانیزم خودکار برای مراکز و شرکت های تجاری بکار می رود. البته برای فضا های منزل که وسعت زیادی دارند ( ویلا ها) پرده ها با مکانیزم خودکار نیز بکار می رود.
  • تمیز کردن راحت تر و عدم نیاز به شستشو با آب در صورتی که تنها خاک آلود باشد: این پرده به سبب داشتن جنس مرغوب کمتر آلوده می شود و شستشو آن راحت تر است، زیر ساختار آن از جنس هایی غیر از پارچه نیز می باشد. بعنوان مثال جنس پره های آن می تواند چوبی و یا پلاستیکی یا ترکیبی از پارچه و چوب و پلاستیک باشد
  • اشغال فضا: در مقابل سایر پرده ها که فضای زیادی اشغال می کنند. پرده کرکره ای درهنگام استفاده یک استایل خیلی بانظم و جمع و جور دارد و کمتر با سطح زمین تماس دارد و به همین دلیل کمتر در معرض مواد آلوده کننده قرار می گیرد.
  • نصب آسان: نصب این پرده گرچه به سهولت انجام می شود اما به این معنا نیست که بدون مهارت می توان آن را نصب کرد و سعی کنید قبل از انجام هر کاری اول آگاهی خود را نسبت به انجام آن کار بالا ببرید.
  • امکان تنظیم دید از میان پرده
  • امکان جمع نمودن به طور کامل به منظور عبور حداکثری نور
  • دارای تنوع طرح زیاد

پرده کرکره چوبی

کرکره چوبی یکی از مدل های پرطرفدار پرده های کرکره ای می باشد که کاربرد آن بیشتر در دکوراسیون های کلاسیک است این مدل به دلیل ساختار چوبی معمولا قیمت کمتری دارد ولی در مقایسه با سایر مدل ها، تنوع بیشتری دارد چوب مورد استفاده در ساختار آن معمولا از نظر مرغوبیت درجه بالایی را ندارند ولی امروزه بجای آن از مواد دیگر با روکش چوب استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی کارایی لازم را داشته باشد. سایز های این نوع بر حسب اندازه بازشو ها، متغیر است ولی دو سایز معمولا بیشترین کاربرد را دارند این نوع سایز ۲۵ میل و ۵۰ میل تشکیل شده اند. این پردها از انواع پرده های دکوراتیو بوده و برای استفاده در ویلاها و منازل لوکس و ادارات و ارگان ها استفاده های زیادی میشوند یکی از ویژگی های پرده چوبی عایق در براما استفاده ی اصلی این مدل در دکوراسیون داخلی خانه می باشد. قابلیت تنظیم نور دارند و عایق سرما و گرما می باشند .

پرده کرکره ای فلزی یا آلومینیومی

پرده کرکره ای فلزی از مدل های پر استفاده بشمار می رود و به سبب جنس مرغوب آن در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد و در مقابل مدل چیتی عمر بیشتری دارد این مدل ازپرده های کرکره ای در سه سایز ۱۶ میلیمتری و ۲۵ میلیمتری و ۵۰ میلیمتری تولید و عرضه به بازار میشوند توصیه می شود که برای خرید اینگونه پرده ها بصورت اینترنتی اقدام کنید چراکه در خرید حضوری معمولا تنوع طرح مربوط به طرح های باقی مانده می شود و و اگر قصد خرید داشته باشید معمولا خرید شما به همان طرح ها محدود می شود و اینگونه خرید ها ، بصورت آگاهانه نیستند و بهتر از قبل از خرید از موارد زیادی دیدن کنید.

فهرست مطالب

مقالات مفید

لوردراپه,مدل جدید لوردراپه,لوردراپه چوبی,مدل جدید لوردراپه چوبی,پرده,پرده چوبی,پرده لوردراپه,پرده کرکره,مدل پرده,پرده 2018,پرده آشپزخانه,پرده پذیرایی,پرده اتاق
معرفی مدل جدید لوردراپه چوبی

معرفی مدل جدید لوردراپه چوبی در دکوراسیون داخلی 2018 :  یکی اززیباترین پرده های جذاب وپرطرفدارپرده لوردراپه چوبی است.پرده کرکره چوبی در رنگ بندی مختلف از تیره تا روشن و با طرح های بسیار متنوع برای هر نوع سلیقه موجود است.پرده کرکره چوبی عمدتا در ۲ مدل ۲۵ میل و ۵۰ میل با نوار قیطانی نازک و

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account