وبلاگ

پرده

سه مزیت آستر پرده برای پرده های پارچه ای

سه مزیت آستر پرده برای پرده های پارچه ای

امروزه پرده ها فقط برای زیبایی و طراحی داخلی به کار نمی روند بلکه وظیفه حفظ حریم خصوصی را بر عهده دارند که یکی از وظایف مهم آن ها به شمار می رود. برخی از پرده ها این وظیفه را با توجه به نوع پارچه ای که دارند به خوبی ادا می کنند، اما برخی دیگر نیاز به پوششی دارند تا حریم خصوصی را حفط کنند. پارچه هایی که نازک هستند نیاز به آستر دارند تا از خارج نمایی از داخل خانه وجود نداشته باشد. بنابراین آستر پارچه ای است که در زیر پرده های نازک نصب می شود تا از ورود نور مزاحم و دیده شدن داخل خانه جلوگیری کند.

اطلاعات بیشتر: خرید انواع پرده زبرا

آستر چیست؟

آستر و پرده مکمل یکدیگر هستند و آستر از کلمه ستر و یا پوشش می آید که به معنای محافظت کننده، مخفی کننده و پوشاننده است. آستر پرده به عبارتی به معنای محافظت از پرده می باشد. آستر در اصل پارچه ای است که در قسمت زیرین پرده اصلی نصب می شود و دارای رنگ های متنوعی می باشد. هر چقدر ضخامت آستر بیشتر باشد کارایی بیشتری دارد. آسترها یا به صورت مستقل و یا به صورت دوخته شده به پرده اصلی مورد استفاده قرار می گیرند و در نوع مستقل امکان شستشوی آن ها راحت تر میسر می شود.

نکاتی درباره آستر پرده

1- آسترها کمک زیادی به جلوگیری از ورود نور مزاحم به خانه و آسیب رسیدن به پرده می کنند. پرده خانه شما با هر جنس و پارچه ای نیاز دارد تا در برابر نور خورشید محافظت شود. اشعه UV باعث می شود تا آسیب جدی به پرده وارد شود. با استفاده از آستر می توان از آسیب رسیدن به پرده جلوگیری کرد و طول عمر مفید پرده را افزایش داد.

2- پر حجم نشان دادن پرده. آستر موجود در زیر پرده راه بسیار مناسبی برای حجیم نشان دادن پرده هایی می باشد که حالت خسته کننده و ناپایدار دارند. گاهی افراد می توانند برای پرحجم نشان داده شدن پرده ها از دراپه نیز استفاده کنند.

3- جلوگیری از ورود صدای مزاحم و عایق صدا. اگر منزل شما در مناطق سردسیر و یا گرم سیر کشور است می توانید با اضافه کردن آستر به پرده های خود در انتقال هوا و مصرف انرژی صرفه جویی کنید. لازم به ذکر است که آستر می تواند جلوی آلودگی صوتی را نیز بگیرد، بنابراین اگر در شهرهای شلوغ زندگی می کنید بهتر است در زیر پرده های خود از آستر استفاده کنید.

مناسب‌ترین پارچه آستری پرده کدام است؟

اصولا مناسب ترین پارچه برای آستر، پارچه هایی هستند که از جنس پنبه ساتن باشند. این پارچه ها اصولا کمی براق هستند. اصولا رنگ پارچه های آستری کرم و یا سفید است و برای قرار گرفتن در پشت پرده هایی با رنگ روشن بیشتر مورد استفاده می گیرد. شایان ذکر است که پارچه های آستری رنگی هم در بازار موجود می باشد که رنگ آن ها در اثر تابش مستقیم خورشید محو نمی شود. آسترهایی که برای مسدود کردن نور خورشید به کار می روند نباید به رنگ مشکی باشند و بهتر است به رنگ سفید و یا کرم باشند. برای خرید انواع پرده به صفحه اصلی فروشگاه فتودراپه مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر: سفارش آنلاین پرده شرشره

فهرست مطالب

مقالات مفید

نکات مهم هنگام انتخاب پرده شید
راهنمای خرید پرده شید

راهنمای خرید پرده شید در این مقاله با راهنمای خرید پرده شید به طور کامل آشنا می شویم. انتخاب پرده‌های

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account