وبلاگ

پرده حصیری

طرح های طبیعی پرده حصیری

طرح های طبیعی پرده حصیری

یکی از زیبا ترین نوع پرده حصیری مربوط به طرح های طبیعی می باشد این طرح ها نمایانگر آبشار ها جنگل ها و جاذبه های طبیعی هستند که بنا به سلیقه افراد بیشتر در فضای نشیمن بکار می رود زیرا نشیمن همیشه نسبت به سایر فضا ها در دید بیشتر قرار میگیرد و خلاقیت در نشـیمن به معنای خلاقیت در کل فضا ها می باشد و زمانی که از طرح های سه بعدی طبیعی در پرده های حصیری استفاده می شود. اگر قصد خرید پرده حصیری دارید با ما همراه باشید تا با این نوع پرده بیشتر آشنا شوید. 

این طرح ها حس در طبیعت بودن را به همراه جذابیت و زیبایی را به فضا القا می کند توصیه می شود هنگام استفاده از پرده های حصیری اندازگیری باید طبق اصول انجام بگیرد و اگر پرده کوچک تر و یا بزرگتر از حد مربوط باشد می تواند یک پارادوکس زیبایی ایجاد کند. نکته مهم اینکه شما با سفارش دادن میتوانید برند های و یا نماد شرکتی را روی پرده حصیری درج کنید و دراین صورت هم در تبلیغات نماد و برند خود و هم در داشتن یک دوکوراسیون زیبا سهـیم می شوید. لازم به ذکر است پرده های حصیری با نماد های مربوطه را بیشتر در سمت جنوب نصب کنید زیرا نور جنوب در بیشتر فصل ها بهترین نورگیری محسوب می شود.

در این هنگام پرده را به زیر سایه پهن کنید تا به تدریج خشک شود چون زمانی که رطوبت و گرما در یک پرده ایجاد کنیم پرده دستخوش آسیب های جزیی میگردد که در طول زمان ممکن است که به جنس پرده آسیب بزند. 

عایق بندی پرده حصیری

در واقع پرده حصیری در تابستان دمای اتاق را به شدت خنک نگه می دارند و همان طور که میدانید چوب نقش خنک کننده ای دارد و از نفوذ گرما به داخل ساختمان جلوگیری میکند و در زمستان ها دمای اتاق را به گرمی سوق می دهند. در کتاب های ی طراحی دکوراسیون پرده حصیری را جز معماری پایدار به حساب می آورند چرا که این نوع پرده مانع تبادل گرما و سرما میشود ومانند یک دیوار محکم حافظ انرژی سرما یا گرمای داخل دکوراسیون منزل شما میباشد و جنس تارپود بکار رفته در پرده حصیری در زمستان جمع تر میشود و از نفوذ سرما جلوگیری میکند. مزایای دیگر این است که چوب از مواد طبیعی خیلی سبک است و به راحتی میتوان این نوع پرده را نصب کرد و یا در فضا های دیگر جایگزین نمود و این نوع سبب شده پای طبیعت را در دکور های منزل باز کنیم و علاوه بر جنس طبیعی آن از نقش های طبیعت مانندگل و… استفاده کنیم.

آشنایی با پرده حصیری دستبافت

پرده حصیری دستبافت بیشتر با نام های چیت (دستبافت شده) معروف است که ویژگی این پرده هم مانند نمونه های دیگر است درواقع این نوع پرده از نی های یکسان لوله ای شکل بدون برش دادن استفاده میکنند و نقش آن با استفاده از نخ هایی که نقش تار و پود دارند ایجاد میشوند. درواقع این نوع طرح زیبایی خاص خود را دارد و چون طرح هایی که استفاده میکنند پیچیدگی خاص خود را دارد و معمولا هر طرحی که هنری تر باشد دارای جذابیت و قیمت بالاتری است. نمونه دستبافت شده نسبت به نمونه ماشینی آن وزن بیشتری دارد. این نوع پرده به دلیل کارایی های مختلف در معماری های قدیم در دالان ها استفاده می شد. ولی اکنون از آن بعنوان نور گیر پشت پنجره استفاده می شود و چون نی نی های بکار رفته در آن تراش داده نشده اند در مقابل رطوبت و باران و حتی برف بسیار مقاوم هستند.

امروزه از نمونه کوچک شده آن ها برای دور گلدان ها و یا بعنوان رومیزی در سایز های کوچک استفاده میشود. البته یکی از ویژگی هایی که این نوع پرده های دستباف شده دارند این است که میتوان در طول های چند متری برای بازشو های مختلف بکار روند. ولی همان طور که گفته شد دارای وزن زیادی هستند و هرچه اندازه آن ها بیشتر باشد معمولا عمر کمتری دارند و تار وپود آن ها بعد از گذشت زمان سست میشود که همین امر باعث میشود قسمتی از نی های آن ها کند شود یا رایش نی های آن بهم هم بخورد.

اطلاعات بیشتر: خرید انواع پرده زبرا

زیبایی پرده های حصیری در دکوراسیون داخلی

این پرده ها به دلیل زیبایی و کیفیت خود توانسته اند به یک پرده زینتی برای منازل و دفاتر شرکت ها بدل شوند. معمولا زیبایی پرده حصیری ماشینی نسبت به دستبافت آن قیمت مناسب تر و جذابیت بیشتری دارد چرا که شما میتوانید طرح مورد علاقه خود را سفارش دهید و در نشیمن یا در اتاق خواب از طرح های مورد علاقه خود استفاده کنید. ولی طرح های دستبافت اگر هم بطور سفارش انجام شوند معمولا زمان زیادی میخواهند تا تکمیل شوند و نمیتوان در تمام سطوح آن جایگاه نقش ذهنی شما باشد درواقع مزایای این نوع طرح ها مقاومت آن در برابر هر گونه سرما یا گرما است که امروز بنا به ذوق و سلیقه افراد جایگاه های متفاوتی در دکوراسیون دارد.

نقش پرده حصیری در دکوراسیون داخلی:

پرده نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا میکند منجمله پرده های حصیری که دارای تنوع های بسیار گوناگونی هستند. 

اطلاعات بیشتر: خرید پرده سان اسکرین

فهرست مطالب

مقالات مفید

بامبو فرش, قیمت بامبو فرش, مراکز فروش بامبو فرش, طرح بامبو فرش, دوام بامبو فرش, انواع بامبو فرش, ویژگی های بامبو فرش, فرش بامبو چیست, بامبو فرش در اتاق خواب, بامبو فرش و مزیت آن
بامبو فرش برگرفته شده از طبیعت

بامبو فرش دارای نمایی حصیری شکل می باشد. فرش بامبو از طرح و نقش های مختلف و جذابی در آن استفاده شده است و مناسب اتاق خواب کودک و یا بزرگسالان نیز می باشد

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account