وبلاگ

پرده آشپزخانه

مدل های مناسب پرده برای آشپزخانه

مدل های مناسب پرده برای آشپزخانه

خوشبختانه امروزه پرده ها منحصر به تورها نمی شوند و با توجه به تنوع بالای آن مانند پرده های زبرا، کرکره فلزی، پرده شید، پرده بامبو و… می توان از این عنصر زیبایی در دکورارسیون داخلی قسمت های مختلف خانه استفاده به جا و بهینه کرد به گونه ای که پرده انتخابی با فضای مورد نظر منطبق باشد. با فتودراپه تولیدکننده انواع پرده همراه باشید.

از المان های بسیار تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی خانه پرده ها هستند. و تفاوتی نمی کند که در کجای خانه نصب شوند چه در اتاق نشیمن، خواب یا آشپزخانه؛ زیرا در هر قسمت که باشند انتخاب درست آن اهمیت ویژه ای دارد. در گذشته دکوراسیون و نحوه چیدمان آشپزخانه ها اهمیت چندانی نداشت اما امروزه این فضا از مهمترین بخش های زیبایی خانه هاست به همین دلیل انتخاب پرده مناسب برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است، در نتیجه توجه به برخی نکات ضروری است که ما در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.دکوراسیون اشپزخانه

نکات اساسی و مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

اولین قدم در انتخاب پرده آشپزخانه این است که شما بدانید هدفتان از این انتخاب زیبایی فضای آشپزخانه می باشد یا جلوگیری از ورود نور آفتاب یا داشتن آشپزخانه ای کاملا نورگیر!

پرده های حریر می تواند پاسخگوی سلایقی باشد که مشتاق هستند پذیرای آفتاب در آشپزخانه خود باشند. اما بانوانی که به دنبال جلوگیری از ورود آفتاب هستند باید به سراغ پرده های ضخیم بروند. یکی از بهترین پرده هایی که علاوه بر ایجاد فضای زیبا و مدرن،  بهترین قابلیت نورگیری را نیز ایجاد می کند؛ پرده های زبرا است. این نوع پرده علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می کند با توجه به اینکه توسط کنترل و یا توسط ریسمان آن قابل ایجاد نوردهی و یا مانع ورود نور است، بسیار دیر به دیر کثیف می شود زیرا قرار نیست با دست باز و بسته شود و به همین دلل دوام و طول عمر بالایی نیز دارند. علاوه بر این پرده های زبرا قابلیت تنظیم نور تا اندازه مورد دلخواه را دارند و از تنوع بالا در طرح های زیبا و جدید نیز برخوردار هستند.

نکته مهم در انتخاب پرده برای آشپزخانه هماهنگ بودن رنگ آن با وسایل موجود در آشپزخانه برای حفظ زیبایی  است. متراژ آشپزخانه تاثیر بسیاری در انتخاب رنگ پرده ها باید داشته باشد؛ برای آشپزخانه هایی با متراژ کم باید از نمونه هایی با رنگ روشن استفاده کرد تا فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی نشان دهد. اما این محدودیت برای آشپزخانه های بزرگ وجود ندارد و استفاده از رنگ های تیره و دلخواه نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده شرشره

پرده های ساده بهتر است یا طرح دار؟

قبل از اینکه به مدل های مناسب پرده برای آشپزخانه بپردازیم بهتر است با نوع پرده آشنا شویم. پرده ها چه مدرن باشند مانند پرده های زبرا، شید یا بامبو و چه پرده های کلاسیک، می توانند طرح دار یا ساده باشند. این امر بستگی به دیوار های آشپزخانه  شما دارد. اگر دیوار دارای کاغذ دیواری طرح دار و یا دیوار پوش های طرح دار است حتما پرده ها را از انواع ساده و تک رنگ انتخاب کنید ولی اگر رنگ دیوار ها ساده است می توانید از نوع طرح دار و متناسب با فضا و کاربری آشپزخانه‌تان استفاده کنید. ساده و طرح دار بودن کاشی های کف آشپزخانه نیز روی طرح پرده انتخابی می تواند تاثیرگذار باشد.

پرده های کرکره ای که در انواع مدل ها و جنس ها در بازار موجود هستند، به راحتی با دیگر لوازم آشپزخانه هماهنگ می شوند. از نمونه های خوب این نوع پرده ها طرح چوب است که در کنار میز ناهارخوری و کابینت ها هماهنگی زیبایی ایجاد می کند،  پرده های کرکره ای به دلیل قابلیت های بی نظیری که دارند این روزها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.

مدل مناسب پرده برای آشپزخانه مدرن

همانطور که میدانید آشپزخانه قلب یک منزل محسوب می شود و روزانه خواه یا ناخواه قسمت قابل توجه ای از زمان در این فضا سپری می شود و داشتن یک آشپزخانه با ظاهر بسیار لوکس  و زیبا یکی از خواسته های هر خانواده می باشد و در این مطلب شما را با ویژگی های آشپزخانه مدرن آشنا می کنیم و اینکه یک آشپزخانه مدرن چه خصوصیات بارزی را دارد  بطور خلاصه آشپزخانه مدرن امروزه به وسیله بسیاری از المان‌ها و موارد کاربردی، قابل طراحی است  با پیدایش سبک مدرن  و سلیقه های متفاوت امروزه چهر آشپزخانه ها رو به تغییر همراه با زیبایی و جذابیت می باشد  و این تغییرات همراه با حذف بعضی از عناصر آشپزخانه و اضافه نمودن عناصر دیگر  می باشد.

طراحی آشپزخانه مدرن

طراحی آشپزخانه مدرن با استفاده از قواعد ارگونومی مانند مثلث کار و دیگر موارد انجام می شود ولی امروزه این طراحی ها  ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز به خود گرفته اند و قبل از اینکه آشپزخانه  مدرن اجرا شود با استفاده از نرم افزار های مانند اتوکد و تریدی مکس شبیه سازی می شود حتی رنگ اجزایی مانند کابینت در آن مورد بررسی قرار می گیرد و پس از انتخاب طرح نهایی انجام می شود و از جمله عناصری که امروزه در  آشپزخانه مدرن مورد توجه قرار میگیرد:

  • کابینت ها ( جنس و طرح و رنگ آن)
  • پوستر دیواری
  • کاغذ دیواری
  • کفپوش ها
  • لوستر
  • و.. 

هزینه آشپزخانه مدرن

برای داشتن چنین فضایی، حتما نباید هزینه‌های بسیاری صرف کرد  شما تنها با اضافه کردن چندین کالای تزئینی می توانید از یک آشپزخانه مدرن بهرمند شود بطور مثال هرچه فضای آشپزخانه جمع و جور تر باشد  نظم و ترتیب را بهتر القا می کند پس وسایلی که کاربرد زیادی اعم از کارایی یا تزئینی ندارند  حذف نمایید  و با اضافه کردن کالاهای تزئینی مانند پوستر دیواری  با طرح ها دلخواه می توان  یک فضای بسیار لوکس و زیبا را خلق نمود  مهمترین نکته برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن و منحصر به فرد، به کار بردن ایده‌های خلاقانه است. ساده گرایی در فضاهای آشپزخانه مدرنیزه امروزی بسیار مهم است. در حدی که ویژگی اصلی آن به شمار می‌رود و در کنار سادگی، تمام المان‌های یک آشپزخانه کامل را باید داشته باشد.

اطلاعات بیشتر: قیمت پرده های لوردراپه

اجزای مهم یک آشپزخانه مدرن

آشپزخانه معمولا جزو فضاهایی است که چینش عناصر آن بسیار مهم است و نشان از سلیقه و خلاقیت شما دارد پس در اجرای اینکه هر کدام از این عناصر به چه شکلی در آشپزخانه بکار رود نیاز به صرف خلاقیت می باشد و هر آشپزخانه مدرن از قسمت‌های مختلفی از جمله کابینت‌های مجهز، میز ناهارخوری، نورپردازی متناسب، ابزار و لوازم برقی مجهز و استاندارد و خیلی ظریف کاری‌های دیگر ساخته شده است

کابینت‌های آشپزخانه مدرن:

کابینت ها جزو مهمترین عناصر یک آشپزخانه مدرن محسوب می شوند  و در انتخاب آن باید به چند نکته مهم توجه نمود اول مورد جنس کابینت می باشد و امروزه در بیشتر دکور های مدرن از کابینت های چوبی و پی وی سی استفاده می شود ولی اینکه شما از چه نوع کابینتی استفاده کنید  بستگی به سلیقه و دیدگاه شما دارد مورد بعدی رنگ و طرح کابینت است  که بیشتر امروزه از کابینت های طرح چوب استفاده می شود زیرا زمانی  رنگ کفپوش با کابینت ست شود زیبایی بسیار چشم نوازی در فضا القا می شود و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند و بطور خلاصه کابینت‌های آشپزخانه به دو شکل مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند که طبق کاربرد و سلیقه شخصی یکی از این دو نوع انتخاب می‌شود. در سبک مدرن که بیشتر مورد نظر این مطلب است، ویژگی‌های خاصی به کار گرفته شده که با سبک کلاسیک تفاوت‌هایی را ایجاد کرده است یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کابینت به کار گرفته شده در آشپزخانه مدرن، شکل درها و پیشخوان آن است. برای این سبک کابینت، درهایی صاف و مسطح در نظر گرفته شده است .

نورپردازی:

یکی از اصلی ترین بخش ها در آشپزخانه مدرن  نورپردازی درست و اصولی می باشد قبلا برای نورپردازی از چراغ های آویز استفاده می شد و زیبایی آن نیز در حد معمول بود اما امروزه نورپردازی با چراغ آویز جای خود را به نورپردازی با چراغ های مخفی توکار داده است و استفاده از این چراغ ها در جاهای مختلفی از سقف  ظاهر آشپزخانه را فوق العاده زیبا و جذاب نشان می دهد  و بطور خلاصه نکات بسیار مهمی که در آشپزخانه مدرن باید به کار برده شود، نورپردازی استاندارد، برای ایجاد  روشن‌هایی است که بر اثر قرار گرفتن زاویه‌های نور ایجاد می‌شود. برای مدرن سازی آشپزخانه باید نور در قسمت‌های مختلف، طبق کاربرد وسایل به کار گرفته شود. این نورها با توجه به عملکرد ابزارهای مختلف مثل هود، سینک، گاز، کابینت‌ها و پیشخوان تابیده می‌شوند.

یکی از تصورات اشتباهی که در بین افراد وجود دارد آن است که استفاده از لوستر را مانع سبک مدرن آشپزخانه می دانند ولی درحقیقت  استفاده از لوستر در آشپزخانه مدرن هنوز مرسوم و بسیار پرطرفدار می باشد زیرا لوستر ها جزو کالاهای تزئینی می باشد و فضای آشپزخانه را زیباتر خواهند کرد.

تنوع رنگ در آشپزخانه مدرن:

استفاده از رنگ های شاد و گرم در آشپزخانه مدرن از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و بعضی از افراد برای دوچندان کردن این زیبایی از پوستر دیواری هایی با رنگ های شاد در آشپزخانه استفاده می کنند   و امروزه سبک مدرن برای آشپزخانه، رنگ‌های آرامش‌بخش انتخاب می‌شوند و اغلب به دنبال حذف  رنگ های بسیار سرد و کسل کننده   می باشند   نکته مهم اینکه در طرح‌های کلاسیک  به دلیل شلوغ دیده شدن فضا یا استفاده از رنگ‌های سنگین، طرح نهایی زیبایی خاصی را دارد در کل برای زیبایی بیشتر آشپزخانه سعی کنید از کالاهایی با رنگ های شاد  استفاده نمایید زیرا این رنگ ها در روحیه افراد یک خانواده مخصوصا کودکان بسیار تاثیر دارد  و استفاده از عناصری با رنگ های سرد  و کسل کننده به همان میزان در روحیه افراد خانواده موثر است و عناصر  یک آشپزخانه مدرن  باید سه ویژگی زیبایی ، کارایی ، و دوام را داشته باشد تا بتواند رضایت خاطر شما را کسب کند.

فهرست مطالب

مقالات مفید

محتویات داخل کوسن,سایز کوسن,خرید انلاین کوسن,خرید کوسن,سایز کوسن ها
آشنایی با محتویات داخل کوسن و سایز آنها

فتودراپه : در مقاله محتویات داخل کوسن و سایز کوسن ها به همراه خرید انلاین کوسن به بررسی محتویات داخل کوسن و سایز بندی کوسن ها می پردازیم و اینکه برای تهیه و خرید کوسن از چه راه هایی می توانیم اقدام کنیم.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account