وبلاگ

کرکره فلزی

نقش پرده کرکره ای در دکوراسیون داخلی

نقش پرده کرکره ای در دکوراسیون داخلی

یکی از مدل هایی که امروزه در مراکز و شرکت های تجاری کاربرد زیادی دارد پرده کرکره ای است که در مدل هایی متنوعی دسته بندی می شود این نوع پرده یک ویژگی متمایز کننده با مدل های مشابه دارد درواقع پرده کرکره ای با همه ی دسته بندی که دارد می تواند در تمام دکوراسیون ها بکار برود و این مورد برخلاف پرده هایی است که بیشتر در فضا های مخصوصی بکار می رود . ویژگی تنظیم نور درواقع مهم ترین بحث در استفاده از پرده می باشد و استفاده از پرده هایی باجنس خیلی ضخیم و خیلی نازک می توان باعث شود که کارایی آن، کمتر شود ولی پرده کرکره یکی از انواع پرده است که تنظیم کننده میزان شدت نور خورشید، در فضاهای داخلی ساختمان است.

این پرده با داشتن ساختار استاندارد می تواند تنظیم نور دکور شما را بصورت دستی و خودکار انجام دهد و استفاده ازنور زیاد و یا نور کم در دکوراسیون ممکن است سبب اختلال در حوصله افراد شود. شما با نصب پرده کرکره ای این اطمینان را دارید که نور ورودی را به منزل و یا محل کار خود تنظیم کنید. درواقع آنچه باعث می شود که نور ورودی تنظیم شود وجود پره هایی در ساختار آن است پره ها در پرده کرکره ای به صورت افقی، طراحی شده اند که شما میتوانید به راحتی آنها را توسط نیروی برق یا مکانیکی به حالت باز، نیمه باز و یا بسته تنظیم کنید. جنس این پره ها بستگی به مدل های آن، متفاوت است و یکی از بهترین جنس های آن از چوب و پارچه است که با بهترین شکل دور دوزی شده اند. البته بنا به سلیقه افراد استفاده از مدل های این نوع پرده بیشتر جنبه زیبایی و کارایی است استفاده از پرده کرکره ای، علاوه بر کاربردی بودن در محیط های داخلی، می تواند تاثیر زیادی در ایجاد دکوراسیونی شیک و بی نظیر داشته باشد.

پرده کرکره ای و ست شدن آن با دکور

پرده کرکره ای این ویژگی را دارد که با تمام عناصر دکور تناسب داشته باشد استفاده از این نوع پرده نیاز به تناسب داشتن دیگر اجزای دکوراسیون ندارد و جذابیت آن باعث شده است که بصورت یک جز مستقل دیده شود پرده های کرکره ای برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند، به دلیل این که این یکی از نوع های پرده ها فقط قاب پنجره را می پوشانند و تزئینات اضافی ندارند. یک نکته که از سوی کارشناسان طراحی دکوراسیون توصیه می شود این است که اگر می خواهید در فضای کم یک دکور ، جذابیت و زیبایی داشته باشید از وسایل با تزیینات کم و بصورت تک رنگ بهر ببرید اگر این مورد را رعایت کنید یک دکور شیک خواهید داشت.

ویژگی های پرده کرکره ای چیست؟

  • قابلیت تنظیم نور ورودی و خروجی به میزان دلخواه: این مورد بصورت خودکار و دستی انجام می شود که نوع دستی برای دکوراسیون های منزل و نوع مکانیزم خودکار برای مراکز و شرکت های تجاری بکار می رود البته برای فضا های منزل که وسعت زیادی دارند ( ویلا ها) پرده ها با مکانیزم خودکار نیز بکار می رود.
  • تمیز کردن راحت تر و عدم نیاز به شسشتو با آب در صورتی که تنها خاک آلود باشد: این پرده به سبب داشتن جنس مرغوب کمتر آلوده می شود و شستشو آن راحت تر است ، زیر ساختار آن از جنس هایی غیر از پارچه نیز می باشد. بعنوان مثال جنس پره های آن می تواند چوبی و یا پلاستیکی یا ترکیبی از پارچه و چوب و پلاستیک باشد.
  • اشغال فضا در مقابل سایر پرده ها که فضای زیادی اشغال می کنند: پرده کرکره ای درهنگام استفاده یک استایل خیلی بانظم و جمع و جور دارد و کمتر با سطح زمین تماس دارد و به همین دلیل کمتر در معرض مواد آلوده کننده قرار می گیرد.
  • نصب آسان: نصب این پرده گرچه به سهولت انجام می شود اما به این معنا نیست که بدون مهارت می توان آن را نصب کرد و سعی کنید قبل از انجام هر کاری اول آگاهی خود را نسبت به انجام آن کار بالا ببرید.
  • امکان تنظیم دید از میان پرده
  • امکان جمع نمودن به طور کامل به منظور عبور حداکثری نور
  • دارای تنوع طرح زیاد

از پرده کرکره چوبی چه می دانید؟

کرکره چوبی یکی از مدل های پرطرفدار پرده های کرکره ای می باشد که کاربرد آن بیشتر در دکوراسیون های کلاسیک است این مدل به دلیل ساختار چوبی معمولا قیمت کمتری دارد ولی در مقایسه با سایر مدل ها، تنوع بیشتری دارد چوب مورد استفاده در ساختار آن معمولا از نظر مرغوبیت درجه بالایی را ندارند. ولی امروزه بجای آن از مواد دیگر با روکش چوب استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی کارایی لازم را داشته باشد سابز های این نوع بر حسب اندازه بازشو ها، متغیر است ولی دو سایز معمولا بیشترین کاربرد را دارند. این نوع سایز ۲۵ میل و۵۰ میل تشکیل شده اند. این پردها از انواع پرده های دکوراتیو بوده و برای استفاده در ویلاها و منازل لوکس و ادارات و ارگان ها استفاده های زیادی میشوند یکی از ویژگی های پرده چوبی عایق در براما استفاده ی اصلی این مدل در دکوراسیون داخلی خانه می باشد. قابلیت تنظیم نور دارند و عایق سرما و گرما می باشند .

از پرده کرکره ای فلزی یا آلومینیومی چه می دانید؟

پرده کرکره ای فلزی از مدل های پر استفاده بشمار می رود و به سبب جنس مرغوب آن در هر شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد و در مقابل مدل چینی عمر بیشتری دارد. این مدل ازپرده های کرکره ای در سه سایز ۱۶ میلیمتری و ۲۵ میلیمتری و ۵۰ میلیمتری تولید و عرضه به بازار میشوند توصیه می شود که برای خرید اینگونه پرده ها بصورت اینترنتی اقدام کنید. چراکه در خرید حضوری معمولا تنوع طرح مربوط به طرح های باقی مانده می شود و اگر قصد خرید داشته باشید معمولا خرید شما به همان طرح ها محدود می شود و اینگونه خرید ها ، بصورت آگاهانه نیستند و بهتر از قبل از خرید از موارد زیادی دیدن کنید. به طور کلی میتوان گفت پرده کرکره ای در دکوراسیون داخلی نقش مهم و مفیدی دارد. برای خرید انواع پرده می توانید به صفحه اصلی فروشگاه فتودراپه مراجعه کنید. فتودراپه به فروش انواع پرده از جمله پرده زبرا، پرده بامبو، پرده لوردراپه، پرده شید، پرده سان اسکرین و … می پردازد.

فهرست مطالب

مقالات مفید

چاپ کاشی,چاپ روی کاشی,چاپ سرامیک,چاپ روی سرامیک,چاپ,چاپ دیجیتال روی کاشی,چاپ دیجیتال روی سرامیک,چاپ پرده,دکوراسیون داخلی منزل,چاپ روی کاشی و سرامیک,فتودراپه
معرفی امکان چاپ روی کاشی

معرفی امکان چاپ روی کاشی برای تزئین دکوراسیون داخلی منزل : امروزه باپیشرفت درزمینه چاپ ,امکان چاپ انواع رنگهاوطرحهای متنوع برکاشی هاوسرامیکهابرجذابیت دکورهاافزوده شده است.بااین پیشرفت قابل ملاحظه چاپ کاشی وسرامیک به دکوراسیون داخلی وخارجی هرخانه ای زیبایی صدچندان افزوده شده است.وهمچنین کارکردهای تبلیغاتی فراوانی دارد.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account