وبلاگ

پرده زبرا

پرده زبرا کنترل کننده نور در دکوراسیون داخلی

پرده زبرا کنترل کننده نور در دکوراسیون داخلی

امروزه با توجه به اهمیت نور دهی منازل و تاثیر آن در دکوراسیون منازل استفاده از پرده­ زبرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. نور طبیعی خورشید به دلیل خاصیت و ویژگی­های منحصر به فردی که دارد به هیچ عنوان قابل قیاس با نور مصنوعی نمی­باشد.

از آنجا که نور طبیعی خورشید برای سلامت انسان­ها بسیار مفید است و باعث رشد و زیبایی پوست و مو انسان می­شود و تاثیر بسیار زیادی در محیط منزل و پاک سازی محیط دارد و باکتری­ها و میکرب­هایی که در محیط مرطوب و تاریک وجود دارد را از بین می­برد معماران و طراحان به نور خورشید و نوردهی منازل اهمیت زیادی قائل هستند.

از جمله دلایل اهمیت نور­دهی منازل می­توان به باز و بسته نشان دادن محیط منزل اشاره کرد به این صورت که هر چه نور بیشتر باشد محیط منزل بازتر و بزرگ تر و هر چه نور­دهی کمتر باشد محیط منزل نیز بسته ­تر و کوچک­تر نشان می­دهد. برای خرید پرده می توانید به صفحه اصلی سایت فتودراپه مراجعه کنید.

چگونه مقدار نور فضای داخلی منزل خود را کنترل کنیم؟

نوردهی منازل و وارد شدن نور خورشید به داخل منزل اهمیت به سزایی دارد ولی در  فصل تابستان که هوا گرم می­شود بهتر است که ورود نور خورشید به درون خانه کنترل شود تا در مصرف انرژی برق صرفه­ جویی­ های لازم انجام شود.

از آنجا که استفاده کردن از پرده­های ضخیم و خیلی کلفت و پوشش دادن پنجره­ها به وسیله­ی این نوع از پرده­ها میزان ورود نور خورشید را به شدت کاهش می­دهد برای کنترل کردن ورود نور خورشید به داخل منزل و بهره مندی مناسب از نور خورشید استفاده از پرده­ زبرا توصیه می­شود که به خاطر وجود تنوع در طرح و رنگ مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته ­اند.

اطلاعات بیشتر: خرید آنلاین پرده لوردراپه

تاثیر نور در فضای داخلی

پرده­ زبرا یکی از انواع پرده­های کلاسیک موجود در بازار می­باشد که علاوه بر زیبایی که باعث روح دهی به منزل و شاد شدن و زیبایی محیط اطراف منزل می شود به خاطر ساختار طراحی شده آن که به صورت دوبل و ترکیبی از جنس پارچه و تور است امکان ایجاد تاریک و روشن شدن پرده را فراهم می­ آورد و می توان به راحتی مقدار نور فضای داخلی منزل خود را تنظیم و یا تغییر دهید.

برای تنظیم کردن مقدار نور خورشید و تنظیم ورود نور به فضای داخلی منزل به وسیله­ی پرده­ زبرا فقط کافی است تا به وسیله­ی غلتک­ های پرده­ زبرا نوار­ها را به صورتی که می­خواهید تنظیم کنید و در کنار هم قرار دهید تا مقدار نور فضای داخلی منزل به صورت مناسب تنظیم شود.

پرده­ زبرا در چه مکان­هایی می­تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

از پرده­ زبرا به طور معمول برای آشپزخانه و پنجر­های نورگیر خانه استفاده می­شود. پرده­ زبرا که امروزه برای طراحی فضای آشپزخانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است از جنس دو لایه پارچه لنین ساخته شده است و از جمله ویژگی منحصر به فرد آن می­توان به این مورد اشاره کرد که در صورت باز بودن نیز می­توانید مقدار نور وارد شده به فضای داخلی منزل را تنظیم کنید.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده کرکره ای

فهرست مطالب

مقالات مفید

پرده لوردراپه چیست؟
پرده لوردراپه پرده لوردراپه از آنجایی که جنس پلی استر و ساتن دارد، مقاومت آن بسیار بالا می باشد و
فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account