وبلاگ

پرده شید

پرده های مناسب برای هر پنجره

پرده های مناسب برای هر پنجره

موارد مختلفی در خرید انواع پرده برای مکان های اداری یا مسکونی نقش دارد که نوع پنجره یکی از مهم ترین آنهاست. به عبارتی هر پنجره از لحاظ اندازه، نحوه باز شدن، شکل (سنتی یا کلاسیک) با دیگری متفاوت است و باید پرده ای متناسب با همین ویژگی ها داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، مقاله پیش رو به دنبال پاسخ به این سوال است که انواع پرده ها از لحاظ مناسب بودن برای پنجره های مختلف را چه اندازه می شناسید؟ با فتودراپه، فروشگاه خرید پرده همراه باشید.

انواع پرده ها از لحاظ مناسب بودن برای پنجره های مختلف

پرده یکی از اصول دکوراسیون و زیبایی محیط داخلی منزل به شمار می رود. نقش پرده تنها محدود به کنترل و مدیریت نور وارده به فضا نیست و می تواند در رابطه با جذابیت بصری (طرح و رنگ)، بزرگ تر شدن و همچنین رفع نواقص احتمالی فضا نقش داشته باشد.

قبل از انتخاب پرده مناسب پنجره بايد كاربرد آن را مشخص كنيد. بعضي از پرده ها فقط جنبه تزئينی دارند و بعضی ديگر برای كم كردن شدت تابش نور خورشيد يا جلوگيری از نفوذ هوای بيرون از درزهای پنجره به كار می روند. پرده های ضخيم تر هم برای پنجره هايی مناسب هستند كه نمی خواهيد از بيرون ديد داشته باشند. پرده ها و به طور كلی پوشش های پنجره به دو گروه تقسيم می شوند. یک نوع از پوشش های پنجره، پرده های پارچه ای هستند كه با انواع والان و گوشواره تزئين می شوند. بسياری از افراد از پارچه هايی با رنگ های بسيار روشن و طرح های ساده برای پرده ها استفاده می كنند. اين گونه پرده ها معمولاً در كنار همه انواع رنگ ها و طرح های مبلمان زيبا به نظر می آيند.

يك گروه دیگر از آنها كركره ها هستند كه طرح و انواع بسيار گوناگونی دارند. كاربرد اصلی كركره ها تنظيم ميزان نور تابيده شده به درون اتاق است. نوع ديگری از پرده های كركره ای به گونه ای هستند كه به سمت بالاجمع می شوند. اين پرده ها معمولاً برای اتاق خواب ها مناسب تر هستند. اما استفاده از رنگ های تندتر و طرح های شلوغ می تواند به پنجره ها زيبايی و جذابيت خاص بدهد تا جايی كه هر فرد بعد از ورود به اتاق، نگاهش به سمت پنجره ها معطوف می شود. اگر مدل پرده تان به گونه ای است كه بايد از دونوع پارچه استفاده كنيد، بهتر است رنگ های متضاد را برای آنها انتخاب كنيد. اگر پنجره ها عرض كمی دارند، می توانيد نقص آنها را با انتخاب پرده مناسب از بين ببريد.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده کرکره تصویری

برای اين كار بايد از دولايه پرده استفاده كنيد. پرده زيری را از جنس نازك تر و به اندازه پنجره انتخاب كنيد و پرده رويی را به گونه ای نصب كنيد كه در كناره های پنجره و به صورت گوشواره جمع شود اما با انتخاب ريل بزرگتر از اندازه پنجره، پرده رويی را روی ديوارهای كناره پنجره جمع كنيد. به اين صورت نه تنها هيچ بخشی از پنجره با پرده رويی پوشانده نمی شود، بلكه پنجره عريض تر نيز به نظر می آيد.

پرده شید

پرده های شید یکی از انواع پرده ها است که برای پنجره های معمولی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این پرده متشکل از پارچه هایی از جنس مختلف است که در حالت جمع چین خورده افقی و در حالت کشیده، صاف و یکنواخت است. از مزایای این پرده می توان به نصب ساده، پاکسازی راحت و تنظیم نور بهتر آن اشاره کرد. برای خرید پرده شید رول روی این لینک کلیک کنید. 

پرده پیله دار

این پرده ها نیز برای پنجره هایی که عرض کمی دارند گزینه بسیار مناسبی است. از مزیت های این مدل می توان به تنوع در پیله زدن برای پرده، قابلیت استفاده از پارچه کمتر (یک و نیم برابر اندازه پنجره)، زیبایی و سادگی و تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد. این پرده را می توان به دو شکل متصل از سقف یا متصل از بالای پنجره مورد استاده قرار داد. البته در صورت کوتاه بودن پنجره ها، توصیه می شود که چوب پرده را درست از زیر سقف متصل و پرده را به آن آویزان شود. این ترفند کمک می کند تا فضای خانه را بیشتر از حد موجود نمایش داده شود.

پرده های اتریشی (والان دار)

این پرده ها یکی از بهترین مدل ها برای پنجره های موجود در فضاهای کلاسیک به شمار می روند. مجموعه والان های طراحی شده برای این پرده ها، نمایی فوق العاده به خانه می بخشد؛ به خصوص اینکه از جنس ابریشم و رنگ های طلایی، فیروزه ای و مشکی تهیه شده و با مبلمان و سایر وسایل هماهنگ شود.

اطلاعات بیشتر: سفارش پرده سان اسکرین

پرده های غلتکی (رولی)

پرده های غلتکی یکی از انواع پرده ها است که به فرد امکان تغییر مداوم میزان نور تابیده به فضا را می دهد. در این صورت دسته هایی تعبیه شده و فرد با کمک آنها پرده را جمع یا گسترده می کند. این مدل اغلب برای پنجره هایی اتاق خواب، آشپزخانه و محیط کار که رو به داخل باز می شوند کاربرد بسیاری دارند. پرده های غلتکی در حالت جمع کاملاً از دید پنهان است و دیده نمی شود؛ به همین دلیل جنبه کاربردی آن از جنبه تزئینی بیشتر است. از مزایای این گونه پرده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب ساده
  • تنوع در رنگ
  • نگهداری ساده
  • اشغال فضای بسیار کم
  • امکان طراحی روی آن
  • شستشو و پاکسازی راحت
  • تنوع در جنس (چوب، پارچه، فلز)

پرده های مناسب برای پنجره های بیش از اندازه بزرگ

گاهی اوقات تمام دیوار قسمتی از خانه پنجره است و تصور این فضا شاید برای بسیاری از افراد جالب و زیبا نباشد. اینکه سراسر خانه پر از شیشه و پنجره باشد و آنها را با پرده بپوشانید، با سلیقه بعضی افراد زیادی هماهنگ و متناسب نیست. توصیه ما برای اینگونه پنجره ها این است که سراغ رنگ و طرحی بروید که شباهت و تناسب زیادی با دیوار اتاق دارد و به این ترتیب در میان رنگ و طرح دیوار گم می ‌شود و کمتر به چشم می ‌آید.

فهرست مطالب

مقالات مفید

پرده,پرده زبرا,پرده چاپی,پرده تصویری,پرده شید,پرده بالارو,انواع پرده,دکوراسیون,فتودراپه,پرده لوردراپه,پرده 2018,معرفی انواع پرده شید مناسب برای انواع دکوراسیون
معرفی انواع پرده شید مناسب برای انواع دکوراسیون

مجموعه دکوراسیون داخلی فتودراپه تولید کننده انواع پرده های تصویری و ساده می باشد.در مقاله معرفی انواع پرده شید مناسب برای انواع دکوراسیون به بررسی انواع پرده های نوع شید می پردازد.پرده شید سالیان سال است که برای تنظیم نورمحل زندگی استفاده میشود.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account