وبلاگ

دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ بنفش در انتخاب پرده

استفاده از رنگ بنفش در انتخاب پرده

همان طور که می­دانید امروزه طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده به عنوان مهمترین عضو تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منازل، امری بسیار مهم و اساسی تلقی می­شود و افراد تمایل دارند تا برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده خود از رنگ­های تاثیر­گذار، جذاب و امروزی استفاده کنند.

رنگ بنفش، قویترین طیف رنگی رنگین­کمان و یکی از رنگ­های ثانویه به شمار می­آید که در میان افراد به خصوص بانوان امروزی طرفداران زیادی پیدا کرده است و طیف­های مختلف رنگی آن مثل یاسی، ارغوانی، ویولت یا بنفش آبی، بنفش قرمز از جمله رنگ­های محبوب در بین افراد می­باشد که از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده بسیار استفاده می­شود و محبوبیت خاصی دارد. برای خرید انواع پرده می توانید از سایت فتودراپه اقدام کنید.

از آنجا که رنگ بنفش به عنوان یک رنگ زنانه محبوب در بین افراد شناخته شده است و از قدیم الایام بیشترین استفاده را در میان خاندان سلطنتی داشته است. طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده با این رنگ می­تواند به افراد کمک کند تا دکوراسیونی شاهانه و چشم­گیر در منزل خود ایجاد کنند. از جمله ویژگی­های رنگ بنفش که باعث شده است تا افراد برای داشتن دکوراسیونی شاهانه از آن استفاده کنند می­توان به نماد­های شناخته شده رنگ بنفش که در زیر آمده است اشاره کرد:

رنگ بنفش نماد چیست؟

نماد سلطنت و ثروت

نماد سلطنت و ثروت اولین نماد شناخته شده رنگ بنفش می­باشد که از دیر باز توسط خاندان سلطنتی سزار و پادشاهان قدرتمند به خصوص کلئوپاترا که آخرین فرعون مصر باستان و همچنین عظیم­ترین و قدرتمند­ترین پادشاهان زن در طول تاریخ جهان بوده است مورد استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل است که افراد می­توانند با استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده با رنگ بنفش در شاهانه و خاص به نظر رسیدن دکوراسیون منزل خود گامی اساسی بردارند.

اطلاعات مفید: سفارش پرده سان اسکرین

ارزش و اعتبار

از لحاظ علم روان­شناسی رنگ بنفش می­تواند حس ارزش و اعتبار را در افراد تقویت کند و به آنها کمک کند تا اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهند و این میتواند یکی دیگر از دلایل انتخاب پرده بنفش رنگ توسط افراد و طراحی دکوراسیون منازل با این رنگ باشد.

تقدس

یکی دیگر از نماد­ها و ویژگی­های شناخته شده رنگ بنفش و دلایل استفاده افراد از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده، روحانیت و تقدس این رنگ و کمک به افراد در داشتن سطح آگاهی و تفکر بالا در زمینه معنوی می­باشد برای مثال در دین مسیحیت این رنگ نماد فضیلت و ایمان افراد می­یاشد و در کلیسا­ها بیشترین کاربرد را دارد.

شجاعت

از دیگر ویژگی­های رنگ بنفش در علم روان­شناسی تقویت روحیه شجاعت در افراد می­باشد که ارتباط مستقیمی با ایجاد اعتماد به نفس و داشتن آرامش روحی و روانی در افراد دارد و افراد می­توانند با طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده با رنگ بنفش این ویژگی را در خود تقویت کنند.

اطلاعات مفید: قیمت پرده زبرا

اصالت

ویژگی مهم دیگری که در علم روان­شناسی برای رنگ بنفش ثابت شده است اصالت و شخصیت می­باشد به همین دلیل است که این رنگ بیشتر توسط افراد کاریزماتیک و جذاب و افرادی که استقلال فکری بیشتری دارند مورد استفاده قرار می­گیرد و افراد می­توانند با استفاده از این رنک در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پرده با این رنگ حس اصالت و شخصیت را در محیط اطراف خود ایجاد و تقویت کنند.

فهرست مطالب

مقالات مفید

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account