وبلاگ

پرده

نکاتی برای استفاده از پرده جهت ایجاد عایق صدا

نکاتی برای استفاده از پرده جهت ایجاد عایق صدا

پرده ها یکی از وسایلی هستند که جهت جلوگیری از ورود نور مزاحم، زیبایی منازل، عایق صدا و …به کار می روند. همانطور که ذکر کردیم یکی از راه های ساده برای جلوگیری از ورود صدا و کاهش نویز استفاده از پرده می باشد.. این که پرده ها تا چه میزان می توانند نویز را کاهش دهند به متریال آن ها بستگی دارد. شایان ذکر است که پرده ها به تنهایی برای عایق صدا کافی نیستند اما تا حدودی باعث کاهش صدا و نویز می شوند. در این مقاله با نکاتی برای استفاده از پرده جهت ایجاد عایق صدا آشنا می شویم. 

پرده ها تا چه میزان برای کاهش سر و صدای بیرون از خانه موثر واقع می شوند؟

همانطور که پیش تر ذکر شد پرده ها به تنهایی برای کاهش صدا کافی نیستند. اگر صداهایی مانند صدای جاده، ماشین ها، جمعیت شما را اذیت می کند و به دنبال راه چاره هستید بهتر است ابتدا از پنجره هایی با کیفیت عالی و سپس پرده های مناسب استفاده کنید. پرده هایی که جهت جلوگیری و کاهش صدا خریداری می شوند اصولا دارای پارچه هایی با جنس های ضخیم و سنگین هستند، متریال این نوع پرده ها اصولا کتان و مخمل می باشد. بنابراین با وجود چنین پرده هایی نور فضاها نیز به حداقل میزان خود می رسد.

مزایای پرده های عایق صدا

1- کاهش سر و صدا و نویز

2- عایق حرارتی

3-  نصب  آسان و راحت

4- جلوگیری از ورود نورهای مزاحم

معایب استفاده از پرده های عایق صدا

این پرده ها با توجه به متریال و جنس پارچه های خود، میزان نور ورودی به فضا را به حداقل می رسانند که همین عامل برای برخی ها جنبه مثبت و برای برخی دیگر جنبه منفی دارد.

نکات و توصیه هایی برای استفاده بهتر از پرده های عایق صدا

لازم به ذکر است که گفته شود این پرده ها ضد صدا نیستند و تنها به کاهش ورود صداهای مزاحم کمک می کنند. با رعایت چند نکته کوتاه می توان بهترین استفاده را از این پرده ها برد. این نکات عبارتند از:

جنس پرده ها

دقت کنید که جهت جلوگیری از ورود صدا پرده هایی با جنس کتان، مخمل و یا پلی استر را انتخاب کنید. پرده هایی که عایق مناسبی برای حرارت و نور هستند می توانند در جذب صدا نیز موثر واقع شوند.

اطلاعات بیشتر: پرده زبرا

تراکم پرده ها

پرده هایی که ضخیم تر هستند بهتر از پرده های نازک صدا را جذب می کنند، به همین منظور بهتر است پرده ها را 2 یا 3 برابر عرض پنجره ها در نظر بگیرید. به عبارتی اگر پرده شما دارای 3 پانل می باشد برای جلوگیری از ورود صدا بهتر است از 4 یا 5 پانل استفاده کنید.

سایز پرده ها

بهتر است سایز پرده ها را به گونه ای انتخاب کنید که 10 سانتی متر از هر طرف پنجره بزرگتر باشند. هرچقدر سایز پرده ها بزرگتر باشد، میزان صدای مزاحم ورودی نیز کاهش می یابد. از پایه های سقفی به جای پایه های دیواری استفاده کنید و پرده ها را از سقف آویزان کنید.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده شید

فهرست مطالب

مقالات مفید

انواع پرده زبرا, پرده, پرده زبرا, پرده زبرا برای آشپزخانه, پرده زبرا چاپی تصویری, کرکره زبرا, مدل پردهای زبرا,معرفی پرده زبرا و لیست قیمت پرده زبرا در سال 1397
معرفی پرده زبرا به طور کامل

مجموعه دکوراسیون داخلی منزل فتودراپه تولید کننده انواع پرده زبرا می باشد. در مقاله معرفی پرده زبرا و لیست قیمت پرده زبرا در سال 1397 به بررسی پرده زبرا میپردازیم.پرده زبرا پرده تزئینی است و علاوه بر این که می توانید آن را در پذیرایی و سایر اتاق های منزل خود نصب کنید در درون دفتر کار هم می توانید از این مدل پرده زیبا استفاده نمایید.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account