وبلاگ

انتخاب پرده

راهنمای انتخاب رنگ پرده اتاق کودکان

راهنمای انتخاب رنگ پرده اتاق کودکان

انتخاب رنگ پرده برای اتاق کودک به دلیل تاثیر زیادی که رنگ­ها بر خلاقیت و هوشیاری کودک دارند بسیار حائز اهمیت می­باشد و والدین باید نسبت به آن توجه بسیاری داشته باشند و بدانند که تاثیر رنگ­ها بر روی رفتار، خلاقیت و هوشیاری کودک می­تواند بسیار بیشتر از حد تصور آنها باشد. 

نکته دیگری که در هنگام نصب پرده برای اتاق کودک خود باید به آن توجه کنید این می­باشد که به هیچ عنوان از پرده تک رنگ در اتاق کودک استفاده نکنید و تا جایی که می­توانید از ترکیب رنگ­های سرد و گرم در اتاق کودک خود استفاده کنید و از پرده­ هایی استفاده کنید که حداقل دارای 2 رنگ باشند و توانایی تامین نور اتاق کودک شما را نیز به خوبی داشته باشند. برای درک بهتر تاثیر رنگ­ها بر رفتار، خلاقیت و هوشیاری کودک خود می­توانید گزینه ­های زیر را مطالعه کنید:

روانشناسی رنگ پرده برای اتاق کودکان

رنگ قرمز

همان­طور که می­دانید قرمز به عنوان رنگ عشق و احساس و محبت در بین افراد شناخته شده است و از لحاظ روانشناسی می­تواند توانمندی­های بدن و ذهن کودک شما را تقویت کند و بدین وسیله خلاقیت و هوشیاری کودک شما را بالا برده.

البته توجه به این نکته نیز لازم است که طبق تحقیقات انجام شده رنگ قرمز می­تواند رفتارهای پرخاشگرانه کودک را نیز تقویت کند لذا بهتر است از این رنگ در انتخاب پرده اتاق کودکان فتودراپه بی­قرار و بیش ­فعال پرهیز کنید. (خرید پرده زبرا)

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی یکی از رنگ­های گرم و دوست داشتنی می­باشد که افراد می­توانند با استفاده از این رنگ در پرده اتاق کودک خود باعث افزایش تفکر کودک و تقویت حافظه او، بالا رفتن حس استقلال و اعتماد به نفس کودک، بالا رفتن حس آرامش و توانایی برقراری ارتباط دوستانه­تر و بهتر کودک خود با اطرافیان شوند.

رنگ زرد

یکی از رنگ­های دیگری که برای استفاده در اتاق کودک بسیار مناسب می­باشد رنگ زرد است زیرا این رنگ، رنگ خورشید است و شادی را برای کودک به ارمغان می­آورد و تاثیر چشم­گیری در برانگیخته شدن خلاقیت و هوشیاری کودک دارد به این صورت که رنگ زرد ملایم تمرکز را بالا برده و زرد پر رنگ و درخشان حافظه کودک را تقویت می­کند.

رنگ سبز

رنگ سبز نیز از دیگر رنگ­های محبوب مورد استفاده برای پرده اتاق کودک می­باشد که می­تواند برای کودک آرامش را به همراه داشته باشد و نقش مهمی در افزایش سرعت خواندن و درک مطلب مفاهیم مورد یادگیری در کودکان داشته باشد.

رنگ آبی

رنگ آبی پرده می­تواند کمک زیادی به کودکان در داشتن حس آرامش و همچنین بالا رفتن خلاقیت آنها داشته باشد و به دلیل آرامش­بخش بودن می­تواند گزینه مناسبی برای کودکانی باشد که پرخاشگر و یا بیش ­فعال می­باشند.

رنگ بنفش

رنگ بنفش پرده نیز می­تواند در کودکان باعث تقویت حس بلند پروازی و اعتماد به نفس شود و در عین حال تاثیر مستقیمی نیز بر روی خلاقیت و هوشیاری کودک و ایجاد شور و شوق در آنها داشته باشد.

رنگ صورتی

رنگ صورتی نیز یکی دیگر رنگ­های مورد استفاده در اتاق کودک می­باشد که بسیاری از افراد آن را یک رنگ دخترانه می­دانند اما بهتر است بدانید که این رنگ می­تواند حس آرامش را به خوبی در هر دو جنس تقویت کند. برای خرید پرده اتاق کودکان می توانید به صفحه اصلی فروشگاه فتودراپه مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده شید رول

فهرست مطالب

مقالات مفید

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account