وبلاگ

پرده آشپزخانه

نکات مهم هنگام خرید پرده آشپزخانه

نکات مهم هنگام خرید پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟ برای آشپزخانه های کوچک از چه پرده هایی استفاده می شود؟ برای خرید پرده آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، خواندن این مقاله را تا انتها از دست ندهید.

نصب پرده به عنوان یکی از مهم ترین کارها در زیبا سازی دکوراسیون به شمار می رود. البته خرید آن کار ساده ای نیست و لازم است قبل از هر اقدامی به برخی نکات توجه شود. به عنوان مثال فضای مورد نظر اداری است یا مسکونی و یا اینکه کدام بخش منزل را برای نصب مدنظر است. متراژ فضا، میزان نوردهی مدنظر، میزان شفافیت، هزینه اختصاص داده شده و شرایط آب و هوایی محیط نیز باید در انتخاب پرده لحاظ شود. به عنوان مثال بالا بودن رطوبت در برخی شهرها استفاده از پرده های چوبی را با مشکل روبرو کرده و خرابی آنها را به دنبال دارد.

مهم ترین نکات در زمینه خرید پرده آشپزخانه

بسیاری از افراد برای کنترل میزان نور تابیده شده به آشپزخانه و یا دیده شدن از بیرون اقدام به نصب پرده در آشپزخانه می کنند. طراحان دکوراسیون برای هر نوع آشپزخانه پرده خاصی را پیشنهاد می کنند تا معایب آن به حداقل برسد. نکاتی نیز در این رابطه وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

قبل از خرید پرده آشپزخانه به رنگ و ضخامت آن توجه شود. بهترین گزینه برای آشپزخانه های دارای نور کم و کوچک، پرده های روشن و نازک است؛ زیرا رنگ های روشن خصوصاً سفید محیط را باز، فراخ و دلباز و رنگ تیره برعکس عمل می کند.

اطلاعات بیشتر: سفارش پرده شید رول

در صورتی که دیوار آشپزخانه طرح دار است، استفاده از پرده های نقش دار مانعی ندارد؛ در حالی که برای دیوارهای نقش دار، پرده های ساده پیشنهاد می شود.

انتخاب رنگ های سرد و بی روح برای آشپزخانه می تواند بر روی اشتهای افراد تاثیر کاهشی داشته باشد. به همین دلیل رنگ های گرم از قبیل زرد، نارنجی و قرمز طرفداران بسیاری دارند.

پرده های پارچه ای بالارونده به دلیل اشغال کردن مقدار کمتری از فضا برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند. علاوه بر این به راحتی جمع شده و می توان به راحتی نور محیط را مدیریت کرد.

پرده های کرکره ای گزینه مناسبی برای این گونه فضاها نیستند؛ زیرا به سرعت چربی گرفته و پاکسازی آنها دردسر به همراه دارد.

پرده آشپزخانه مشابه پرده اتاق نشیمن یا اتاق خواب نیست و به شستشو و مراقبت بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین لازم است در زمان خرید پرده آشپزخانه موارد دارای طول عمر بالا مدنظر قرار بگیرند.

جنس انتخاب شده از لحاظ شستشو و تمیز کردن مشکل نداشته باشد. پارچه های سبک در مقایسه با نوع سنگین شستشوی راحت تری دارند.

شلوغی بیش از حد پرده برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست و می تواند آن را بسیار کوچک و مایوس کننده نشان دهد.

بهتر است پرده آشپزخانه با سایر وسایل موجود از قبیل کابینت ها و میز نهارخوری و … همخوانی داشته باشد.

جنسی انتخاب شود که تا حد امکان چربی کمتری به خود جذب کند.

به دلیل آلودگی و چرب شدن مکرر، در برابر شستشو مقاوم باشد.

اطلاعات مفید: پرده سان اسکرین

فهرست مطالب

مقالات مفید

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account