وبلاگ

دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

همان طور که می­دانید امروزه افراد به طراحی دکوراسیون داخلی منازل و انتخاب پرده به عنوان مهمترین عضو و وسیله در طراحی دکوراسیون منازل اهمیت زیادی می­دهند و به دنبال استفاده از رنگی ­مناسب و مورد پسند سلیقه­ های مختلف می­باشند, دلایل انتخاب رنگ آبی در پرده و روانشناسی رنگ آبی را بازگو میکنیم.

رنگ آبی را می­توان به عنوان یکی از رنگ­های اصلی RGB در طراحی دکوراسیون مکان­های مختلف و محبوب­ترین رنگ در شبکه ­های اجتماعی مثل فیس بوک و تویتر دانست که به خاطر ایجاد احساساتی مانند حس اعتماد، حس آرامش، اطمینان، منطق، فداکاری، سکون و آرامش، توجه و تمرکز و …. از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی و انتخاب پرده به وفور استفاده می­شود. اگر قصد خرید پرده دارید می توانید به صفحه اصلی این سایت مراجعه نمایید.

دلایل انتخاب رنگ آبی برای پرده

از جمله دلایل انتخاب رنگ آبی در پرده توسط افراد می­توان به دلایل زیر اشاره کرد:

ایجاد حس آرامش و اطمینان

ایجاد حس اعتماد و آرامش اولین دلیلی است که باعث شده تا در پژوهش ­های انجام شده رنگ آبی به عنوان محبوب­ترین رنگ در بین افراد شناخته شود و افراد از این رنگ بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و انتخاب پرده استفاده کنند.

رنگ آبی با ایجاد هورمون­های شیمیایی خاصی در بدن افراد و تاثیر بر روی ذهن آنها باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در محیط می­شود و به همین خاطر است که افراد ترغیب می ­شوند تا پرده ­ها را که عضو اصلی دکوراسیون منازل می­باشند با این رنگ انتخاب کنند و از خلق کردن فضایی آرام و جذاب و آسمانی در محیط اتاق نشیمن و اتاق خواب خود لذت ببرند.

تقویت حس اعتماد به نفس در افراد

از نظر علم روان­شناسی وجود رنگ آبی در محیط اطراف فرد می­تواند به او کمک کند تا کارهای روزمره خود را با اعتماد به نفس بیشتری انجام دهد و این حس را در افراد تقویت می­کند. به همین خاطر است که می­توان از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و انتخاب پرده برای اتاق­ نشیمن و اتاق خواب و …. به ویژه اتاق کودکان استفاده کرد و با این شیوه حس اعتماد به نفس را در کودکان تقویت کرد.

چون رنگ آبی به عنوان رنگ شب نیز شناخته می­شود در هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب می­توانید از طیف­ها خواب آور این رنگ مثل آبی ملایم، آبی لاجوردی و آبی – طوسی استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر: خرید آنلاین پرده زبرا

اجتماعی بودن رنگ آبی

یکی دیگر از دلایل استفاده افراد از رنگ آبی برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل و انتخاب پرده آبی رنگ برای اتاق نشیمن می­تواند ارتباط راحت افراد با این رنگ باشد .

همان طور که می­دانید در علم روان­شناسی رنگ آبی باعث ایجاد حس آرامش در افراد و ایجاد محیط گرم و صمیمی می­شود که تمایل افراد به گفت و گو را بالا می­برد و به همین خاطر به افراد توصیه می­شود که از پرده ­های آبی تیره (که در ایجاد محیط گرم و صمیمی تاثیر­گذارتر است) در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنند.

ایجاد فضایی باز­تر و دل­بازتر

آبی ملایم یکی از رنگ­هایی می­باشد که استفاده از آن در دکوراسیون منزل می­تواند فضا را بزرگ­تر و وسیع­تر نشان بدهد و افراد می­توانند با استفاده کردن از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و انتخاب رنگ پرده با رنگ آبی ملایم فضای منزل خود را باز­تر و بزرگ­تر جلوه بدهند.

اطلاعات بیشتر: قیمت پرده سان اسکرین

فهرست مطالب

مقالات مفید

فرش چرم چیست؟

  فرش چرم چیست؟   فرش چرم یکی از زیباترین و معروف ترین رش های ایرانی محسوب میشود و در

دکوراسیون داخلی
نقش پرده در سلامت روان

نقش پرده در سلامت روان همان طور که می­دانید پرده ­ها یکی از مهمترین عناصر برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account