وبلاگ

دکوراسیون داخلی

نقش پرده در سلامت روان

نقش پرده در سلامت روان

همان طور که می­دانید پرده ­ها یکی از مهمترین عناصر برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل می­باشند که به وسیله ­ی آنها می­توان چشمان منزل خود یعنی پنجره­ ها را تزئیین کرد و به وسیله ی آنها حال و هوای جدیدی در منزل به وجود آورد. پرده ها علاوه بر نقش مهم پوشانندگی پنجره ها و خاصیت زیبایی بخشی می تواند حس آرامش و ایجاد حریم شخصی و امنیت بیشتری را در منزل ایجاد کند که در سلامت روان اهالی منزل نقش به سزایی دارد. برای خرید آنلاین پرده به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

آشنایی با نقش پرده در طراحی دکوراسیون منزل

امروزه به دلیل وجود تنوع در طرح و رنگ و جنس پرده ­های موجود در بازار و همچنین لزوم انتخاب پرده­ ها متناسب با رنگ و طرح دیگر وسایل منزل، انتخاب پرده، برای افراد به امری مشکل تبدیل کرده است زیرا همان طور که گفته شده پرده ­ها عضو مهمی در طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل می­باشند و انتخاب آنها و به کارگیری آنها در منزل می­تواند در به وجود آمدن منظره و فضای مثبت و یا منفی و همچنین تاثیر مثبت و منفی در روحیه افراد خانه موثر باشد لذا بهتر است افراد در هنگام انتخاب پرده به موارد زیر توجه کنند:

قابلیت تنظیم نور در منزل

مهمترین نقشی که یک پرده می­تواند داشته باشد تنظیم نور فضای داخلی منزل می­باشد که این نور می­تواند در بزرگ و کوچک نشان دادن منزل، نشان دادن حجم زیبایی سایر وسایل منزل، افزایش انرژی و حرکت در افراد، به وجود آوردن حس رضایت و خوشنودی از محیط و ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق بسیار تاثیر گذار باشد و افراد در هنگام انتخاب پرده باید بر اساس میزان نور ورودی به منزل خود از پرده­ های ضخیم و یا نازک استفاده کنند و به این نکته نیز توجه داشته باشند که جنس پرده­ای انتخاب کنند که در مقابل نور خورشید مقاومت بالاتری داشته باشد و دیرتر در مقابل آفتاب دچار رنگ رفتگی و پوسیدگی شود برای مثال می­توانند از جنس ابریشم مصنوعی که مقاومت بالایی در مقابل نور خورشید دارد در طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل خود استفاده کنند.

اطلاعات بیشتر: پرده زبرا

نقش رنگ و طرح پرده

نقش پرده در طراحی دکوراسیون با انتخاب رنگ و طرح پرده نیز یکی از ویژگی­های اصلی پرده و بسیار تاثیر گذار در روحیه افراد می­باشد که افراد باید در هنگام طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل به آن توجه بسیار داشته باشند.

از ویژگی­های اصلی رنگ و طرح پرده که در هنگام انتخاب پرده باید به آن دقت کنیم هماهنگی رنگ و طرح پرده با دیوار منزل و دیگر اجزای دکوراسیون منزل مانند مبلمان، کوسن ­ها و …. می­باشد برای مثال بهتر است برای ست کردن رنگ پرده و مبلمان آنها را به یک رنگ انتخاب کنیم و یا بین رنگ دیوار و رنگ پرده از طریق انتخاب رنگ­های مکمل هماهنگی ایجاد کنیم. یا هنگامی که دیوار و یا یکی از اجزای اصلی دکوراسیون منزل مثل مبلمان طرح خاصی دارد از پرده­ های ساده استفاده کنیم و بالعکس زمانی از پرده­ های طرح­دار استفاده کنیم که دیوار و دیگر اجزای دکوراسیون طرح خاصی نداشته باشند.

اطلاعات بیشتر: پرده شرشره

تنظیم دمای محیط

نقش پرده در طراحی دکوراسیون و تاثیری که پرده­ ها بر دمای محیط اطراف ما می­گذارند مورد دیگری می­باشد که بسیار در روحیه افراد و احساس رضایت و خوشنودی از طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل تاثیرگذار می­باشد و افراد باید در انتخاب آن دقت کنند.

برای مثال اگر محل زندگی شما در مناطق سردسیر است می­توانید از پارچه­ های جیر و مخمل که پارچه­ هایی سنگین با قابلیت عایق بندی منزل می­باشد و به ما کمک میکند تا استفاده بهینه از سیستم گرمایشی داشته باشیم استفاده کنید. در صورتی که مایل هستید تا منزلتان خنک­ باشد از پنجره ­های کتانی و یا پنبه­ای استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر: پرده شید رول

فهرست مطالب

مقالات مفید

پرده لوردراپه, لوردراپه, پرده تصویری, لوردراپه تصویری, پرده عمودی, پرده افقی, لوردراپه چیست, زبرا, پرده زبرا, چاپ روی پرده زبرا, چاپ روی پرده, لوردراپه تصویری, پرده تصویری, شید تصویری, شید رول, پرده پنل, طراحی داخلی, طراحی دکوراسیون, طراحی دکوراسیون داخلی, دکوراسیون, دکوراسیون داخلی, دکوراسیون منزل, دکوراسیون خانه, دکوراسیون اداری, دکوراسیون محیط اداری, دکوراسیون اتاق کودک, دکوراسیون اتاق خواب, دکوراسیون اتاق بچه, دکوراسیون عروس,
پرده لوردراپه تصویری چیست؟

پرده هاي لوردراپه تصويري يا همان پرده عمودي تصويري از كنار هم قرار گرفتن تيغه هاي محکم و پهن 13 سانتي متري پارچه هاي از جنس PVC یا سولیت تشكيل شده است كه بوسيله يك ريل آلومينومي در بالاي خود نگه داشته مي شود .

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account