وبلاگ

پرده

شوینده های مناسب برای پرده توری

شوینده های مناسب برای پرده توری

در این مقاله با شوینده های مناسب برای پرده توری آشنا می شویم. پرده هابه دلیل اینکه جنس های مختلفی دارند و هر جنس باتوجه به تاروپود و میزان مقاومت، در برابر بعضی مواد شوینده مقاوم و بعضی در مقابل مواد شوینده ضعیف هستند باید با دقت شستشو شوند. نکته مهم در این بحث این است که بعضی افراد بدون آگاهی لازم اقدام بهشستن پرده منزل خود میکنند و هنگام شستن از مواد شوینده مختلفی بکار میبند و این مورد ممکن است که به جنس و ساتار پرده مزل شما آسیب وارد کند و در کمترین حالت ممکن است که به رنگ پرده شما آسیب برساند پس اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دغدغه آن را دارید که از چه مواد شوینده ای استفاده کنید این مطب را تا انتها دنبال کنید. با فتودراپه فروشگاه خرید پرده همراه باشید.

شوینده مناسب برای پرده های حریر توری:

که پرده حریر توری که بیشتر هم از نوع سفید می باشند در بسیاری از مواقع در هنگام تماس با مواد آلوده کننده به دلیل نوع ساختار جنس کمتر آلوده میشوند و بیشترین الودگی ناشی از گرد و غبار است برای شستن این نوع پرده توصیه میشود که فقط با آب آن را بشویید و اگر مشاهده کردید که هنوز آثار آلودگی مشاهده میشود میتوانید مقداری از شامپو بچه استفاده کنید. هیچ‌گاه اجازه ندهید پرده توری یا حریرآنقدر کثیف شود که نیاز به شستشوی اساسی داشته باشید درواقع باید اقداماتی انجام دهید که این نوع پرده از الودگی حفظ شود.

نکته اگر بخواهید پرده حریر را با مواد شوینده مختلف بشویید به ریزبافت آن آسیب جدی وارد می‌شود از آنجایی که این گونه پرده‌ها سفیدی نمایانی دارند توصیه می شود هر چند وقت یک بار پرده‌های خانه، به خصوص پرده توری یا حریر را با یک پارچه نمناک تمیز کنید و فرقی نمی کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید شستن پرده توری یاپرده حریر را در خانه با دست انجام دهید یا اینکه ترجیح می دهید شستن پرده حریر در ماشین لباسشویی انجام شود درواقع این دونوع شستن به خودی خود آسیبی به این نوع پرده وارد نمیکند و یا ممکن نیست که حتی به ساختار آن کوچک ترین خدشه ای وارد نمایید ولی برای انجام اینکار باید چند نکته را رعایت کنید، زیرا ممکن پرده چرک مرده شده داشته باشد و به هدفتان یعنی درخشان و سفید کردن پرده ها نرسید.

اطلاعات مفید: خرید پرده زبرا

مراحل شستن پرده حریر توری:

  1. برای شستشوی این نوع پرده لازم است به آرامی و بدون هیچ عجله ای آن را از چوب پرده جدا کنید توجه داشته باشید که اولین قدم بسیار اهمیت دارد چرا که بافت پرده توری یا حریر بسیار لطیف و آسیب پذیر است و با یک فشار یا اشتباه کوچک امکان پارگی وجود دارد .
  2. پرده را در آب ملایم قرار دهید و هرگز برای شستن هر نوع پرده ای از آب بسیار داغ و یا بسیار سرد استفاده نکنید توصیه میشود که ابتدا پرده را در وان بزرگ قرار دهید بطوری که کل پرده زیر آب فرو برود و در این مرحله باید حداقل ده دقیقه صبر کنید که آب به تمام تار و پود های پرده نفوذ کند و سپس در صورت امکان نیم قاشق نمک به آن اضافه کنید چراکه نمک در الودگی زدایی بهترین نقش را دارد و هیچگونه آسیبی به جنس پرده شما نمیزند توجه کنید که بعد از اضافه کردن نمک بهتر است پیش از اضافه کردن مواد دیگری پرده را در آب تکان دهید تا سبب شود آب به سرعت بیشتری در آن نفوذ کند نکته مهم اینکه اگر متوجه شدید که الودگی پرده از بین رفته است پرده را از آب بیرون بیاورد وسپس آبکشی نمایید درغیر اینصورت مرحله سوم را انجام دهید.
  3. شامپو بچه‌ یکی از محصولات مرغوب برای شستن پارچه های ظریف و حساس مانند حریر و یا مخمل است که علاوه‌بر اینکه هیچگونه آسیبی به ساختار آن وارد نمیکند.

بلکه موجب میشود که در سریعترین زمان الودگی های از بین بروند اینگونه شوینده ها شامپو در حجم 100، 200، 300، 500 و 750 میلی‌لیتر عرضه می‌شود که بهترین نوع آن 100 میلی لیتر آن است فقط مقدار استفاده از آن نباید زیاد باشد و حدالامکان از درب آن برای مقیاس استفاده کنید پرده های حریر به آنزیم های مختلف در مواد شوینده بسیارزیاد حساس هستند و زمانی که شما از این ماده شوینده استفاده کنید مطمئن باشید به دلیل مقدار تنظیم شده آنزیم هرگز به جنس پرده آسیب نمیرساند.

اطلاعات بیشتر: پرده شرشره ای

نکته:

هرگز برای خارج کردن پرده از اب آن را بصورت ناگهانی از آب بیرون نکشید،به سبب اینکه پرده حریر زمانی که با آب تماس پیدا میکند مقاومت آن به نسبت درصد 50درصد کاهش می یابد و در این هنگام هر آسیب ناگهانی ممکن است باعث به هم زدن ساختار یا پارگی پرده شود و پس از این که پرده حریر تمیز شد اول آب را خارج کنید و سپس پرده را روی یک بند بیندازید و آن را آرام آرام آبکشی نمایید.

نکات مهم هنگام شستشوی پرده

تغیر کیفیت پرده عوامل مختلفی دارد این عوامل میتواند روند متفاوتی داشته باشد ولی یکی از مهمترین عوامل ، استفاده از مواد شیمایی است پس به نباید های زیر توجه کنید :

  • نباید پرده را با آب داغ بشویید. زیرا آب داغ بشدت به تاروپودها آسیب می رساند و اگر جنس پرده شما معمولی باشد ممکن است که رنگ پرده را کدر کند. همان طور که گفته شود بهترین دمای ، همان ملایم است که حدود 38درجه سانتی گراد می باشد و یک نکته مهم که نباید فراموش شود این است که هرگز از آب های که ناخالصی دارند برای شستن پرده ها استفاده نکنید.
  • نباید پرده را با آب نزدیک به دمای منجمد بشویید آب سرد باعث می شود که پرده در طول دراز مدت دچار از هم کسیختگی شود چراکه در هنگام استفاده از آب بسیار سرد تار و پود آن درچار انقباض می شوند و این نوع انقباض دچار آسیب به جنس پرده می شود.
  • هرگز بر روی لکه های پرده یخ نگذارید کاربرد یخ فقط زمانی است که به پرده مقداری آدامس چسبیده باشد و در اینصورت می توانید چند دقیقه یخ را بر روی آن قرار دهید و سپس به آرامی آدامس را از روی آن جدا کنید وهمان طور که گفته شد برای از بین بردن لکه از مقداری شامپو استفاده نمایید.
فهرست مطالب

مقالات مفید

پرده کرکره ای,معرفی پرده کرکره,پرده کرکره چوبی,پرده های چوبی,معرفی پرده,پرده,پرده تصویری,پرده چاپی,پرده رنگی,فروش پرده چوبی,پرده حصیری
معرفی پرده کرکره چوبی و انواع آن

معرفی پرده کرکره چوبی و انواع آن به همراه تصاویر پرده های چوبی : یکی از زیباترین انواع پرده ها که امروزه در دکوراسیون منازل و سایر ساختمانهای اداری و دفاتر و … بسیار استفاده می شود ..

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account