وبلاگ

دکوراسیون داخل

نکات مهم جهت انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل

نکات مهم جهت انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل

پرده ها از عناصر مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون منزل به حساب می آیند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شاید بپرسید علت اهمیت و تاثیر پرده ها در دکوراسیون خانه چیست؟

در پاسخ به شما باید بگوییم که پرده ها مستقیما با نور طبیعی سر و کار دارند بنابراین باید پرده ای انتخاب کنیم که علاوه بر این که نور مناسبی به فضا برسد، زیبایی خانه و محیط نیز تامین شود. در این مقاله سعی داریم تا به شما کمک کنیم تا پرده ای مناسب برای خانه های خود انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید. در انتخاب و خرید پرده مناسب میتوانید به ما اعتماد کنید.

نکات مهم انتخاب پرده

1- رنگ پرده ها

با انتخاب و استفاده از رنگ های شاد برای پرده ها جلوه ی زیبایی به دکوراسیون منزلتان ببخشید. توجه داشته باشید که رنگ های روشن باعث بزرگ تر دیده شدن فضا نیز می شوند. رنگ پرده ی انتخابی شما باید با رنگ مبلمان هایتان همخوانی داشته باشد تا یک هماهنگی داخل فضا ایجاد شود اما گاهی افراد دوست دارند میان پرده ها و مبلمان خانه هایشان تضاد رنگی ایجاد نمایند و فضایی غیر منتظره، جالب و جذاب خلق کنند، بنابراین رنگ پرده و مبلمان را در تضاد با هم انتخاب می نمایند.

اطلاعات مفید: قیمت پرده سان اسکرین

2- طرح پرده

توجه داشته باشید که طرح پرده نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل دارد، هرچه طرح پرده انتخابی شما زیباتر باشد دکوراسیون منزلتان نیز چشم نوازتر می شود. ممکن است مبلمان منزل شما دارای نقش و طرح باشد که در این صورت بهتر است از پرده هایی با طرح های ساده استفاده نمایید و بالعکس. نکته قابل توجه اینجاست که اگر تمایل و علاقه به انتخاب پرده های طرح دار دارید بهتر است به سادگی طرح ها نیز توجه داشته باشید و طرح های شلوغ انتخاب ننمایید.

3-  بافت پرده

در انتخاب بافت پرده دقت نمایید زیرا زیبایی دکوراسیون منزلتان را دو برابر می کند. بهتر است با توجه به محیط زندگی خودتان بافت پرده را انتخاب نمایید، برای مثال اگر در محیط گرمسیری زندگی می کنید بهتر است از پارچه های نرم، سبک و لطیف استفاده کنید و اگر محیط زندگی شما در مناطق سردسیری می باشد بهتر است از پارچه هایی با بافت های سنگینن مانند مخمل استفاده نمایید.

4- عرض مناسب پرده ها

جهت این که دکوراسیون منزل شما زیباتر و حرفه ای تر به نظر برسد بهتر است در انتخاب عرض پرده هایتان دقت کنید. شاید بپرسید چگونه عرض مناسب را تشخیص دهیم؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که عرض پرده ها را باید سه سانتی متر بیشتر از عرض پنجره ها بگیرید. این کار باعث می شود تا در هنگام باز و بسته کردن پنجره، پرده ها منظره و حس بدی را ایجاد ننماید.

اطلاعات بیشتر: سفارش پرده زبرا

5- ارتفاع مناسب پرده ها

ارتفاع پرده ها اصولا بین 160 تا 360 سانتی متر می باشد و می توان گفت گاهی انتخاب ارتفاع پرده ها کاملا سلیقه ای می باشد. اما باید توجه داشته باشید که ارتفاعی که برای پرده ها انتخاب می کنید باید موجب افزایش زیبایی دکوراسیون منزلتان شود و جلوه بدی به منزلتان ندهد.

6- انتخاب حلقه و گیره پرده

انتخاب گیره و حلقه تاثیر بسزایی در زیبایی پرده شما دارد. می توانید از خود پارچه گیره های شکیل و زیبایی تهیه کنید و استفاده نمایید. توجه داشته باشید اندازه گیره ها باید مناسب باشد، نه آنقدر تنگ باشد که باعث چین خوردن پرده شود و نه آنقدر شل که پرده فرم اصلی خود را از دست بدهد. فاصله بین حلقه ها و رنگ آن ها نیز نکته مهمی می باشد که تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد.

7- میل پرده ها

در انتخاب میل پرده دقت کنید که 10 الی 15 سانتی متر بلندتر باشد. این کار باعث بزرگ تر دیده شدن فضا و وسیع و عریض تر دیده شدن پنجره ها می شود.

فهرست مطالب

مقالات مفید

دکوراسیون,دکوراسیون منزل,دکوراسیون خانه,دکوراسیون اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب,دکوراسیون اتاق خواب کودک,دکوراسیون کودک,دکوراسیون داخلی منزل,طراحی دکوراسیون اتاق خواب,اتاق خواب,کالای خواب,فتودراپه
آموزش نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

آموزش نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق خواب :  همانطورکه میدانیدهریک ازفضاهای منزل دکوراسیون مخصوص به خودرامیطلبد.ونیزبایدهماهنگی بین آنهااجراشود,دراین راستا دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیزازاهمیت ویژه ای دربین دکوراسیون منزل برخورداراست.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account