وبلاگ

پرده کرکره

پرده شید و کرکره برای اتاق مطالعه

پرده شید و کرکره برای اتاق مطالعه

بی شک نحوه چیدمان اتاق مطالعه می تواند کیفیت مطالعه را بالا ببرد و یا کاملا برعکس عمل کند. نقش پنجره های اتاقی که ما در آن نیاز به تمرکز و مدتیشن کردن داریم، اجتناب ناپذیر است.

پنجره ها همیشه رو به خیابان و یا کوچه ها باز می شوند و همین موجب شده است صدا های بیرون، ترافیک، بچه های همسایه، صدای بوق ممتد ماشین ها و… به راحتی  موجبات حواس پرتی و آشفتگی ما را فراهم کنند.اینجاست که باید به فکر راه چاره بود!  قطعا پوشش پنجره ها که در کاهش صدای بیرون کمک کند، ایده خوبی به نظر می رسد. زیرا اتاق مطالعه باید آرام و با کمترین صدای ممکن باشد و تنها ما باشیم و حضور آرامش بخش کتاب های بسیار با میز و صندلی مطالعه!

با فتودراپه فروشگاه اینترنتی پرده همراه باشید تا ایده های ناب برای پوشش پنجره اتاق مطالعه خود را بیابید تا بتوانید کیفیت مطالعه خود را بالا ببرید.

پرده کرکره عایق عبور صدا و حرارت

پرده های شید و زبراهای بلک اوت و فوم دار که معمولا از جنس های ضخیم تهیه می شوند، مانع از عبور حرارت و صدا به داخل می شوند. برخی از این پرده ها رولی هستند که به راحتی حرکت می کنند و بالا و پایین می روند. ناگفته نماند مدل های کنترل دار این نوع پرده ها نیز موجود است که سبب سهولت در انجام تغییر حالت آن ها می شود.

آویزان کردن پرده‌ی پارچه ای روی کرکره ها

درست است که استفاده از پرده های پارچه ای مانند مخمل و کتان به راحتی می تواند مانع از ورود صدا، گرما و سرما در فصول مختلف سال به داخل اتاق شود، اما مشکل دیگری نیز ایجاد می کند و آن عدم ورود نور کافی و مورد نیاز برای مطالعه است.

بهترین راهکار برای برای پوشش پنجره اتاق مطالعه و ممانعت از ورود هوای گرم و سرد و صدا می تواند ترکیب کرکره ها با پرده های پارچه ای باشد! که اگر رنگ های این ترکیب جذاب درست انتخاب شوند، دکوراسیونی بی نقص خواهید داشت.

ترکیب پرده زبرا و پرده شید با پرده پارچه ای می تواند ایده بی نظیر باشد. برای مثال شید هایی مثل لانه زنبوری و زبرا می تواند ترکیب شکیلی با پرده هایی با پارچه های طرح دار یا  ساده بدهد. شما می توانید با ترکیب پرده مخمل با پرده شید و یا زبرا هم نور و هم تاریکی را در بخش هایی از اتاقتان ایجاد کنید.

پوشش پنجره مناسب برای اتاق مطالعه

پرده کرکره ای چوبی که عایق خوبی برای صدا و گرما هستند می توانند نمایی فوق العاده برای دکوراسیونی مدرن و زیبا را نیز ایجاد کنند. کرکره های 16 و 25 میل فلزی که از مواد مستحکم‌تری تهیه می شوند به علت فاصله کمتر میان کرکره ها محیط داخلی را کمتر نمایان می کند، پیشنهاد مناسبی برای اتاق مطالعه است.

علاوه بر استفاده از پرده های شید، زبرا و کرکره چوبی و فلزی برای حفظ آرامش و سکون اتاق مطالعه می توان راه های ارزان تر و راحت تری را نیز پیدا کرد. گاهی همین روش های ساده تاثیری بیش از اندازه انتظار به همراه دارند.

استفاده از گل و گیاه در لبه پنجره می تواند مانع از عبور نور شدید به داخل شود. با این کار حضور طبیعت آرامشی وصف ناپذیر به شما هدیه خواهد داد!

فهرست مطالب

مقالات مفید

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account