وبلاگ

دکوراسیون داخلی منزل

چگونگی ست کردن پرده با دکوراسیون

چگونگی ست کردن پرده با دکوراسیون

انتخاب پرده یکی از مهمترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی منازل می­باشد که افراد باید در هنگام خرید آن به بسیاری از مسائل از جمله رنگ­ دیوار منزل، رنگ مبلمان منزل و جنس پارچه و مدل آن و ….. توجه کنند , یکی از مواردی که به آن در منزل توجه به خصوصی میشود ست کردن پرده با دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

امروزه پرده ­ها در طرح و سبک­های مختلف سلطنتی، کلاسیک، و مدرن مثل پرده حریر، پرده شید، پرده زبرا، پرده کرکره ­ای و …. به بازار عرضه می­شوند که افراد می­توانند متناسب به نیاز خود و همچنین دکوراسیون داخلی منازل خود پرده مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای خرید آنلاین پرده به صفحه اصلی فتودراپه مراجعه کنید.

نکات مهم انتخاب پرده برای سالن پذیرایی و اتاق خواب

سالن پذیرایی و اتاق خواب ­ها از جمله مهمترین قسمت­های منزل می ­باشند که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به آن توجه بسیار می ­شود و به همین دلیل انتخاب پرده و ست کردن آن با دیگر اجزای سالن پذیرایی و همچنین اتاق خواب اهمیت ویژه­ای برای بانوان امروزی دارد.

اگر تمایل به ست کردن رنگ پرده با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی منازل دارید به نکات زیر توجه کنید:

به رنگ دیوار توجه کنید

در صورتی که دیوار اتاق شما رنگی است می ­توانید در هنگام انتخاب پرده از پرده ­های دو لایه مثل پرده زبرا دو مکانیزم شب و روز (که دارای دو لایه که لایه زیرین نازک و رنگ روشن دارد و لایه بالایی ضخیم­تر است) استفاده کنید که در این صورت می ­توانید لایه رویی را هم­رنگ دیوار یا دو درجه تیره­تر از رنگ دیوار و لایه زیرین را با رنگ سفید یا روشن انتخاب کنید.

به رنگ وسایل اتاق توجه کنید

رنگ پرده را بر اساس رنگ وسایل اتاق پذیرایی و یا اتاق خواب خود انتخاب کنید. یکی دیگر از کارهایی که می­ توانید در جهت ست کردن پرده با دکوراسیون داخلی منازل خود انجام بدهید توجه به رنگ اجزای اتاق مانند رنگ مبلمان، کوسن­ها، فرش، روتختی و … است. برای مثال شما می­توانید از یک پرده شید تک رنگ ساده یا طرح­دار که هم­رنگ مبلمان و یا هم­رنگ کوسن­ها می ­باشد استفاده کنید.

از رنگ­های مکمل استفاده کنید

ست کردن پرده با دیگر اجزای فضای داخلی به وسیله انتخاب رنگ­های مکمل می­تواند در طراحی فضای داخلی اتاق شما بسیار تاثیر­گذار و چشم­گیر باشد.

رنگ­های مکمل به رنگ­های گرم و سردی گفته می ­شود که در چرخه­ی رنگی در مقابل یک­دیگر قرار می­گیرند و استفاده از آنها در کنار هم­دیگر می­تواند فضایی عالی و جذاب ایجاد کند. برای مثال در صورتی که دیوار اتاق شما به رنگی آبی که از جمله رنگ­های سرد به شمار می­رود باشد انتخاب پرده­ با رنگ نارنجی می­تواند دکوراسیون فضای داخلی منزل شما را جذاب­تر نشان دهد. در صورتی که دیوار شما دارای رنگ سفید که از جمله رنگ­های خنثی است می­باشد بهتر است برای انتخاب رنگ مکمل، رنگ پرده و رنگ مبلمان را در نظر بگیرید و با هم ست کنید.

انتخاب رنگ خنثی برای پرده

زمانی که شما در طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود می ­خواهید که توجه را بیشتر به سمت رنگ جذابی که برای دیوارها استفاده کرده­اید و یا مبلمان زیبایی که انتخاب کرده ­اید و ….. جذب کنید بهتر است پرده­ای با رنگ خنثی مثل رنگ سفید انتخاب کنید زیرا رنگ سفید قابلیت قرار گرفتن در کنار تمام رنگ های سرد و گرم را دارا می­باشد و جذابیت سایر رنگ­ها را نیز کم نمی­کند.

انتخاب پرده طرح­دار و یا تصویری

در صورتی که شما بیشتر تمایل دارید تا نگاه افراد به سمت پرده استفاده شده در دکوراسیون اتاق جذب شود می ­توانید از پرده ­های طرح­دار و یا انواع پرده های تصویری موجود در بازار مثل پرده لوردراپه تصویری استفاده کنید که به خاطر جذابیت و تنوع بالا افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده­اند و چون در طراحی تصاویر آنها از رنگ­های مختلف استفاده شده است قابلیت ست شدن با هر مکانی را دارا می­باشند.

اطلاعات بیشتر: پرده کرکره تصویری

انتخاب پرده برای آشپزخانه

آشپزخانه نیز از جمله مکان­های مهم منزل به شمار می­رود که افراد باید در انتخاب پرده برای این مکان به موارد زیر توجه کنند:

از پرده­ هایی با رنگ­های گرم و شاد در این مکان استفاده کنند زیرا استفاده از رنگ­های سرد و یا خنثی باعث کسل و خسته ­کننده­ شدن این مکان می­شود.

برای انتخاب پرده برای آشپزخانه می­توانید از انواع مختلف پرده­ های زبرا، رولی، پرده ­های کرکره­ای و …. متناسب با رنگ کابینت آشپزخانه استفاده کنید.

در انتخاب پرده برای آشپزخانه دقت کنید تا جنس و مدل پرده اجازه عبور نور و تامین نور مورد نیاز در آشپزخانه را به شما بدهد.

فهرست مطالب

مقالات مفید

کالای خواب,کالای خواب مناسب,روتختی یک نفره,روتختی,دکوراسیون اتاق خواب,دکوراسیون,کالای خواب یکنفره,روتختی دونفره,کالای خواب دونفره
انتخاب کالای خواب مناسب و روتختی

شرکت تولید کننده کالای خواب فتودراپه قصد دارد در مقاله ای با عنوان انتخاب کالای خواب مناسب و روتختی یک نفره برای دکوراسیون اتاق خواب به بررسی روتختی و تاثیر آن بر دکوراسیون اتاق خواب بپردازد تا شما عزیزان بتوانید یک کالای خواب مناسب که به اتاق خوابتان زیبایی ببخشد را به راحتی بتوانید انتخاب کنید.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account