وبلاگ

دکوراسیون داخلی منزل

چگونگی ست کردن پرده با دکوراسیون

چگونگی ست کردن پرده با دکوراسیون

انتخاب پرده یکی از مهمترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی منازل می­باشد که افراد باید در هنگام خرید آن به بسیاری از مسائل از جمله رنگ­ دیوار منزل، رنگ مبلمان منزل و جنس پارچه و مدل آن و ….. توجه کنند , یکی از مواردی که به آن در منزل توجه به خصوصی میشود ست کردن پرده با دکوراسیون داخلی منزل می باشد.

امروزه پرده ­ها در طرح و سبک­های مختلف سلطنتی، کلاسیک، و مدرن مثل پرده حریر، پرده شید، پرده زبرا، پرده کرکره ­ای و …. به بازار عرضه می­شوند که افراد می­توانند متناسب به نیاز خود و همچنین دکوراسیون داخلی منازل خود پرده مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای خرید آنلاین پرده به صفحه اصلی فتودراپه مراجعه کنید.

نکات مهم انتخاب پرده برای سالن پذیرایی و اتاق خواب

سالن پذیرایی و اتاق خواب ­ها از جمله مهمترین قسمت­های منزل می ­باشند که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به آن توجه بسیار می ­شود و به همین دلیل انتخاب پرده و ست کردن آن با دیگر اجزای سالن پذیرایی و همچنین اتاق خواب اهمیت ویژه­ای برای بانوان امروزی دارد.

اگر تمایل به ست کردن رنگ پرده با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی منازل دارید به نکات زیر توجه کنید:

به رنگ دیوار توجه کنید

در صورتی که دیوار اتاق شما رنگی است می ­توانید در هنگام انتخاب پرده از پرده ­های دو لایه مثل پرده زبرا دو مکانیزم شب و روز (که دارای دو لایه که لایه زیرین نازک و رنگ روشن دارد و لایه بالایی ضخیم­تر است) استفاده کنید که در این صورت می ­توانید لایه رویی را هم­رنگ دیوار یا دو درجه تیره­تر از رنگ دیوار و لایه زیرین را با رنگ سفید یا روشن انتخاب کنید.

به رنگ وسایل اتاق توجه کنید

رنگ پرده را بر اساس رنگ وسایل اتاق پذیرایی و یا اتاق خواب خود انتخاب کنید. یکی دیگر از کارهایی که می­ توانید در جهت ست کردن پرده با دکوراسیون داخلی منازل خود انجام بدهید توجه به رنگ اجزای اتاق مانند رنگ مبلمان، کوسن­ها، فرش، روتختی و … است. برای مثال شما می­توانید از یک پرده شید تک رنگ ساده یا طرح­دار که هم­رنگ مبلمان و یا هم­رنگ کوسن­ها می ­باشد استفاده کنید.

از رنگ­های مکمل استفاده کنید

ست کردن پرده با دیگر اجزای فضای داخلی به وسیله انتخاب رنگ­های مکمل می­تواند در طراحی فضای داخلی اتاق شما بسیار تاثیر­گذار و چشم­گیر باشد.

رنگ­های مکمل به رنگ­های گرم و سردی گفته می ­شود که در چرخه­ی رنگی در مقابل یک­دیگر قرار می­گیرند و استفاده از آنها در کنار هم­دیگر می­تواند فضایی عالی و جذاب ایجاد کند. برای مثال در صورتی که دیوار اتاق شما به رنگی آبی که از جمله رنگ­های سرد به شمار می­رود باشد انتخاب پرده­ با رنگ نارنجی می­تواند دکوراسیون فضای داخلی منزل شما را جذاب­تر نشان دهد. در صورتی که دیوار شما دارای رنگ سفید که از جمله رنگ­های خنثی است می­باشد بهتر است برای انتخاب رنگ مکمل، رنگ پرده و رنگ مبلمان را در نظر بگیرید و با هم ست کنید.

انتخاب رنگ خنثی برای پرده

زمانی که شما در طراحی دکوراسیون داخلی منازل خود می ­خواهید که توجه را بیشتر به سمت رنگ جذابی که برای دیوارها استفاده کرده­اید و یا مبلمان زیبایی که انتخاب کرده ­اید و ….. جذب کنید بهتر است پرده­ای با رنگ خنثی مثل رنگ سفید انتخاب کنید زیرا رنگ سفید قابلیت قرار گرفتن در کنار تمام رنگ های سرد و گرم را دارا می­باشد و جذابیت سایر رنگ­ها را نیز کم نمی­کند.

انتخاب پرده طرح­دار و یا تصویری

در صورتی که شما بیشتر تمایل دارید تا نگاه افراد به سمت پرده استفاده شده در دکوراسیون اتاق جذب شود می ­توانید از پرده ­های طرح­دار و یا انواع پرده های تصویری موجود در بازار مثل پرده لوردراپه تصویری استفاده کنید که به خاطر جذابیت و تنوع بالا افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده­اند و چون در طراحی تصاویر آنها از رنگ­های مختلف استفاده شده است قابلیت ست شدن با هر مکانی را دارا می­باشند.

اطلاعات بیشتر: پرده کرکره تصویری

انتخاب پرده برای آشپزخانه

آشپزخانه نیز از جمله مکان­های مهم منزل به شمار می­رود که افراد باید در انتخاب پرده برای این مکان به موارد زیر توجه کنند:

از پرده­ هایی با رنگ­های گرم و شاد در این مکان استفاده کنند زیرا استفاده از رنگ­های سرد و یا خنثی باعث کسل و خسته ­کننده­ شدن این مکان می­شود.

برای انتخاب پرده برای آشپزخانه می­توانید از انواع مختلف پرده­ های زبرا، رولی، پرده ­های کرکره­ای و …. متناسب با رنگ کابینت آشپزخانه استفاده کنید.

در انتخاب پرده برای آشپزخانه دقت کنید تا جنس و مدل پرده اجازه عبور نور و تامین نور مورد نیاز در آشپزخانه را به شما بدهد.

فهرست مطالب

مقالات مفید

پرده شید یا پرده شید بالارو shadeblind چیست ؟
پرده شید بالارو چیست؟

پرده شید یا پرده شید بالارو shadeblind چیست ؟ پرده شید – Shade Blind – انواعی از پرده های بالا رو یا بالا جمع شو می باشد که به جهت تنوع رنگ انواع ساده

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account