وبلاگ

1

انتخاب پرده بر اساس رنگ دیوار

انتخاب پرده بر اساس رنگ دیوار

انتخاب پرده به عنوان عنصر اصلی در دکوراسیون داخلی منزل بسیار حائز اهمیت می­باشد و از آنجا که پنجره­ ها و نور موجود در فضا و همچنین ترکیب رنگی غالب در منزل اولین چیزی است که در بدو ورود افراد در منزل به چشم می­خورد پس باید در انتخاب رنگ پرده به هماهنگی رنگ آن با دیگر اجزای موجود در منزل به خصوص رنگ دیوارها توجه بسیار کرد و سعی کنیم تا رنگ پرده با رنگ دیوار از لحاظ رنگ شناسی ست شده باشد تا بتوانیم دکوراسیون داخلی منزل را به صورت هر چه زیباتر طراحی کنیم. برای آشنایی بیشتر درباره انتخاب پرده بر اساس رنگ دیوار با فتودراپه، فروشگاه خرید پرده همراه باشید. 

برای ست کردن رنگ پرده با دیوار منزل باید به نکات زیر توجه کرد:

تکرار کردن رنگ دیوار

در گزینه اول برای ست کردن رنگ دیوار با پرده می­توانید رنگ پرده فتودراپه را همانند رنگ دیوار انتخاب کنید و به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که دیوار منزل شما طرح­دار است از پرده­ های تک رنگ هماهنگ با رنگ دیوار استفاده کنید و در صورتی که دیوار تک رنگ است از پرده­ های طرح­دار با سایه روشن متناسب و هماهنگ دیوار استفاده کنید.  

اطلاعات بیشتر: پرده زبرا

تفاوت یک تا دو درجه­ای رنگ دیوار و پرده

راهکار دیگری که برای انتخاب پرده و ست کردن رنگ آن با دیوار می­توانید انجام دهید انتخاب کردن رنگ پرده­ای است که یک تا دو درجه تیره­تر و یا روشن­تر از رنگ دیوار باشد برای مثال زمانی که دیوار به رنگ سفید می­باشد می­توانید پرده­ای به رنگ عاجی که کمی با رنگ دیوار متفاوت است انتخاب کنید و بدین شیوه دکوراسیون داخلی منزل خود را از حالت بی­روحی و یک­نواختی بیرون بیاورید.

استفاده از رنگ­های مکمل

استفاده کردن از رنگ­های مکمل می­تواند بهترین و جذاب­ترین شیوه در انتخاب رنگ پرده باشد که می­تواند به ما کمک کند تا دکوراسیون داخلی منزل خود را به صورت خاص و متفاوت طراحی کنیم. همان­طور که می­دانید رنگ­های مکمل به رنگ­های گرم و سردی گفته می­شود که در چرخه رنگی در رو به روی یک­دیگر قرار می­گیرند و ترکیب رنگی جذابی در منزل ایجاد می­کند. به عنوان مثال زمانی که رنگ دیوار منزل شما به رنگ آبی که از جمله رنگ­های سرد است می­باشد می­توانید از پرده­ های نارنجی رنگ که در چرخه رنگ از رنگ­های گرم محسوب می­شود استفاده کنید و بدین شیوه محیطی جذاب و چشم­گیر را در اتاق و منزل خود ایجاد کنید.

اطلاعات بیشتر: پرده لوردراپه

به کار بردن رنگ­های خنثی

استفاده از رنگ­های خنثی برای پرده که به سادگی با تمامی رنگ­های سرد و گرم ست می­شوند را می­توان در زمانی انجام داد که رنگ دیوار منزل خود را با رنگ­های جذاب و چشم­گیر رنگ کرده­اید و تمایل دارید رنگ دیوارها بیشتر از رنگ پرده به چشم بیاید برای مثال می­توانید پرده­ هایی با رنگ سفید که رنگ خنثی می­باشد و قابلیت ست شدن با تمامی رنگ­ها را دارد استفاده کنید.

استفاده از پرده ­های طرح­دار

در زمانی که برعکس گزینه قبل دیوار شما طرح و رنگ خاصی ندارد و شما بیشتر مایل هستید تا پرده­ ها جزء چشم­گیر­ترین وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باشند می­توانید از پرده ­های طرح­دار که با رنگ دیوار تناسب دارد استفاده کنید.

فهرست مطالب

مقالات مفید

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account