وبلاگ

پرده

تلفیق پرده کرکره ای با پرده پارچه ای

تلفیق پرده کرکره ای با پرده پارچه ای

پرده پارچه ای په ویژگی هایی دارد؟ از مزایای پرده کرکره ای چه می دانید؟ آیا می توان این دو را با یکدیگر تلفیق کرد؟ برای پاسخ به این سوالات با فتودراپه بهترین فروشگاه آنلاین خرید پرده همراه باشید.

با انواع پرده ها بهتر آشنا شوید

پرده ها انواع مختلفی دارند و دست افراد برای تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار کاملاً باز است. در این بین می توان به شاخص ترین آنها از قبیل پرده های کرکره ای، پارچه ای، پرده شید رول، زبرا و … اشاره کرد. عوامل مختلفی در انتخاب هر یک از این پرده ها نقش دارند که سلیقه، هزینه نصب و نگهداری، محل اجرا و ملاحظات افراد از لحاظ نور، صدا و گرما از جمله این موارد هستند. البته در برخی موارد پرده ها به صورت ترکیبی به کار رفته و تلفیقی از دو مورد برای محل اجرا می شود.

پرده پارچه ای چیست؟

پارچه های بسیار متنوعی در زمینه دوخت پرده وجود دارد که هر یک از آنها از لحاظ رنگ، بافت، میزان نوردهی و ضخامت با یکدیگر متفاوتند. به عبارتی مشتری با در نظر گرفتن نوع محل، میزان رسمی بودن فضا و میزان عبور نور از پرده، اقدام به خرید می کند. پارچه نخی، مخمل، کتان، حریر، ابریشم، تور و … از جمله این موارد هستند. از مزایای این پرده ها می توان به قیمت مناسب آنها، تنوع قابل توجه از لحاظ طرح و رنگ، حفظ حریم خصوصی در فضا، جلوگیری از تابش نور خورشید به فضا، حفظ گرمای اتاق، خرابی و نیاز به مراقبت کمتر اشاره کرد. برخی از معایب آنها نیز به شرح زیر می باشد:

  • بسیار سریع تحت تاثیر آلودگی های محیطی قرار گرفته و کثیف می شود.
  • پاکسازی آن دشواری های زیادی به همراه داشته و وقت گیر است.
  • فضا را کوچک تر نمایش می دهد.

پرده کرکره ای چیست؟

پرده  کرکره ای شامل مقاطعی از جنس های مختلف است که به صورت عمودی یا افقی به هم وصل شده و به سمت طرفین یا بالا جمع می شوند. این پرده ها می توانند فلزی یا آلومینیومی، چوبی یا پارچه ای باشند. از مزایای این پرده ها می توان به طول عمر بالا، استفاده آسان تر برای کنترل نور و روشنایی، پاکسازی سریع و ساده و تنوع بالای آنها اشاره کرد؛ به همین دلیل در ایران و بسیاری از کشورها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

اطلاعات بیشتر: خرید آنلاین پرده زبرا

تلفیق پرده کرکره ای با پارچه ای چه مزیتی دارد؟

نمونه ای از پرده کرکره ای در بازار موجود است که از لایه های افقی پارچه ای تشکیل شده است. این لایه ها به نحوی موازی هم قرار دارند که حالتی مشابه سایه روشن ایجاد می کند. بخش سایه از جنس پارچه و بخش روشن از جنس تور می باشد. قرقره ای نیز در بخش بالایی پنجره تعبیه شده و می تواند پرده را به صورت کامل جمع و مسیر ورود نور را باز کند. از قابلیت های این پرده می توان به امکان اتوماتیک شدن، تنوع در طرح و رنگ و قابلیت تنظیم نور اشاره کرد. به این پرده ها در اصطلاح، کرکره ای زبرا گفته می شود.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده حصیری

فهرست مطالب

مقالات مفید

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account