وبلاگ

دکوراسیون داخلی

تکنیک انتخاب رنگهای مکمل برای پرده

تکنیک انتخاب رنگ های مکمل برای پرده

در این مقاله با تکنیک انتخاب رنگهای مکمل برای پرده آشنا می شوید. استفاده از رنگ­ های مکمل در دکوراسیون داخلی منازل یکی از شیوه های رایج انتخاب پرده مناسب دکوراسیون منازل با سبک­های متفاوت می­باشد که امروزه به دلیل جذابیت و روحیه خاصی که به منازل می­دهند بسیار مورد استقبال افراد با سلیقه ­های متفاوت قرار گرفته است و افراد تمایل بیشتری به استفاده کردن از رنگ­های مکمل برای انتخاب پرده و دیگر وسایل منزل می­باشند تا بتوانند بدین وسیله فضایی آرامش­بخش و متعادل و چشم­گیر در منازل خود ایجاد کنند. با فتودراپه فروشگاه اینترنتی پرده همراه باشید تا بتوانید بهترین رنگ را برای منزل خود انتخاب کنید. 

آشنایی با مفاهیم رنگ­ها

برای آشنایی با تکنیک انتخاب رنگهای مکمل برای پرده بهتر است ابتدا با مفاهیم رنگ ها آشنا شوید. برای انتخاب بهتر رنگ­ های مکمل در دکوراسیون داخلی منازل و استفاده از آنها برای تهیه پرده و دیگر اجزای منزل مثل مبلمان، کوسن­ها و فرش­ها و همچنین رنگ­کردن دیوارها باید اول با مفاهیم رنگ­ها آشنایی پیدا کرد.

رنگ­ها به طور کلی از سه دسته Shade (شید( که به ترکیب رنگ سیاه با رنگ­های دیگر گفته می­شود و Hue (هیو) که به همان حالت اصلی رنگ­ها بدون ترکیب با رنگ دیگر گفته می­شود و Tint(تینت( که با اضافه شدن رنگ سفید به دیگر رنگ­ها به وجود می­آید تقسیم می­شوند و چرخه رنگ نیز در واقع به همان دسته رنگی Hue (هیو) گفته می­شود که بر اساس سرد و گرم بودن رنگ­ها از هم جدا شده و در مقابل هم­دیگر قرار گرفته است و رنگ­های مکمل را تشکیل داده است به این صورت که رنگ­های سرد و گرمی که در مقابل هم قرار می­گیرند را رنگ­های مکمل می­گویند.

راهنمای انتخاب رنگ پرده در دکوراسیون منزل

برای انتخاب بهتر رنگ­ های مکمل در دکوراسیون داخلی منازل و خرید پرده و دیگر وسایل می­توانید به شیوه­ های زیر عمل کنید.

از 2 رنگ مکمل استفاده کنید

در این شیوه چون رنگ­های مکمل متضاد هم­دیگر می­باشند باعث می­شود تا دکوراسیون داخلی منزل چشم­گیر­تر شود. به عنوان مثال در زمانی که رنگ دیوار شما بنفش می­باشد می­توانید از رنگ زرد برای انتخاب پرده خود استفاده کنید و از تاثیر رنگ­ های مکمل در دکوراسیون داخلی منازل خود نهایت استفاده را ببرید.

اطلاعات مفید: خرید پرده شید رول

پیروی کردن از قانون 60-30-10

در این قانون از سه رنگ در طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل استفاده می­شود که 2 تا از این دو رنگ از رنگ­هایی می­باشد که در کنار یک­دیگر قرار می­گیرد و 60 درصد وسایل منزل مثل رنگ دیوارها، مبلمان­های بزرگ اتاق نشیمن و فرش با این دو رنگ انتخاب می­شوند و 30 درصد وسایل منزل مثل پرده، مبلمان­های تکی و…  نیز با رنگ سوم که از رنگ­های مکمل و روبه روی دو رنگ قبلی است انتخاب می­شوند. در واقع این 3 رنگ در چرخه رنگی از یک­دیگر پشتیبانی می­کنند ولی تفاوت رنگ سوم به قدری می­باشد که آنها را از همدیگر جدا کرده و موجب جذاب شدن و چشم­گیرتر شدن محیط اطراف می­شود.

انتخاب رنگ خنثی در کنار رنگ­های مکمل

در این شیوه­ استفاده از رنگ­های مکمل در دکوراسیون داخلی منازل می­توان از دو رنگ مکمل و یک رنگ خنثی در کنار همدیگر استفاده کرد و فضایی جذاب و گیرا را در محیط به وجود آورد زیرا با به کارگیری یک رنگ خنثی در کنار رنگ­های مکمل می­توانیم یک فضای استراحت برای چشم­ها ایجاد کنیم و از خستگی و زدگی چشم­ها در محیط جلوگیری کنیم.

اطلاعات بیشتر: سفارش آنلاین پرده بامبو

فهرست مطالب

مقالات مفید

دکوراسیون منزل بازیگران, دکوراسیون منزل, دکوراسیون, سلنا گومز, Selena Marie Gomez
دکوراسیون منزل سلنا گومز خواننده

دکوراسیون منزل بازیگران سلنا گومز خواننده مشهور سلنا گومز Selena Marie Gomez ،متولد ۲۲ جولای ۱۹۹۲ بازیگر و خواننده مشهور آمریکایی دکوراسیون منزل سلنا گومز

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account