وبلاگ

پاف،انواع پاف،پاف مبل چیست،ساخت پاف،پوف، مبل پاف،پاف یعنی چی؟،پاف به انگلیسی،puff

نکاتی که اثناء خرید مبل و پاف باید به آن توجه شود

نکاتی که اثناء خرید مبل و پاف باید به آن توجه شود

از جمله اصطلاحاتی که هنگام خرید مبل از فروشندگان می شنوید اصطلاح پارچه نانو و یا پاف که پوف هم گفته می شود است (بعدا در همین متن درباره پاف بحث خواهیم کرد) و این درواقع از شگردهایی است که اخیراً فروشندگان مبل برای جلب عقیده مشتریان به کار می‌برند. یکی از نکاتی که هنگام خرید مبل و پاف باید به آن پروا کنید این است که چقدر فضا دارید و مبل را متناسب با فضای منزل برگزیدن کنید.

ریشه لغت مبل

واژه مبل از زبان فرانسوی وارد زبان پارسی شده است که ریشه‌ی آن واژه meubles است.اما برابر کلمه مبل در زبان انگلیسی واژه sofa است.در بازار ایران، مبل به دو نوع مبل استیل (کلاسیک) و مبل راحتی دسته می‌شوند.

به نظر می‌رسد کلمه مبل استیل در ترجمه Classic style sofa به معنای «مبل با طرح سنتی» وارد زبان فارسی شده باشد یا این که از برگردان Steel sofa به معنای «مبل فلزی» رواج مکشوف باشد که در هر صورت کلمه نادرستی است. زیرا style به معنای طرح و مدل است و هیچ دسته‌بندی خاصی را مشخص نمی‌کند. همچنین steel نیز به معنای فلز است که تقریباً هیچ مبل استیل فلزی در بازار ایران یافت نمی‌شود.

انواع مبلمان

هنگام خرید مبل معمولاً فروشندگان وعده‌های درباره گارانتی تعویض یا امثال آن می‌دهند دو گونه مبلمان اصلیوجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی.
مبلمان روکش دار به آن تقسیم از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در چهره دربایستن در آن فنر می‌گذارند لغایت قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که حائز بالشتک هستند.

مبلمان موردی هم به افزار و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد تقدیر بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه(dot) هر یک از این دو گونه مبلمان می‌توانند از کالاها مختلفی ساخته شوند که عموماً گونه ها چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند.

چوب مشکل به چوب درختانی همانند : ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از مبلمان هایی که با چوب‌های دشوار ساخته می شوند ارزانتر است.

برخی واژگان خرید و فروش مبل

کلاف مبل: یکی از اصطلاحاتی که در خرید و فروش مبل استفاده می شود کلاف مبل است که به بدنه و چارچوب اصلی مبل که عمدتاً از چوب ساخته می‌شود، گویند. کلاف مبل‌ها بیشتر از چوب روس یا چوب راش ساخته می‌شود و استحکام آن نقش بسیار مهمی در دوام مبل دارد.

پارچه نانو: از آنگونه اصطلاحاتی که اثناء خرید مبل از فروشندگان می شنوید اصطلاح پارچه نانو است. درواقع از شگردهایی که اخیراً فروشندگان مبل برای جلب نظر مشتریان به شغل می‌برند، می‌گویند این مبل با پارچه نانو تهیه شده و آب و چای در آن نفوذ نمی‌کند. قیمت یک متر مربع پارچه نانوی واقعی بالای صد هزار تومان است. یک دست مبل راحتی به طور میانگین به ۲۵ متر پارچه احتیاج دارد و با این حساب قیمت پارچه آن بسیار زیاد می شود. واقعیت ماجرا این است که این پارچه‌های مبل نانو نیست بلکه ضد آب است و چند ثانیه‌ای در برابر نفوذ آب و مایعات مقاومت می‌کند، ولی اگر آب روی آن بماند در آن نفوذ خواهد کرد. لذا فریب پارچه نانو را نخورید.

یکی از نکاتی که اثناء خرید مبل و پاف باید به آن پروا کنید این است که چقدر محیط‌ دارید.

پاف:

پاف،انواع پاف،پاف مبل چیست،ساخت پاف،پوف، مبل پاف،پاف یعنی چی؟،پاف به انگلیسی،puff

پاف،انواع پاف،پاف مبل چیست،ساخت پاف،پوف، مبل پاف،پاف یعنی چی؟،پاف به انگلیسی،puff

پاف یا پوف چیست و پاف به انگلیسی چه می شود ؟ جواب همه این سوال ها را در این متن زیر پیدا خواهید کرد.

برخی از مبل‌های راحتی چون عیناً از روی ژورنال‌های بیگانه طراحی و تولید شده‌اند، یک قطعه‌ی روکوبی شده مجزا دارند که فقط شامل نشیمن‌گاه است و بخش پشتی ندارد و اصطلاحاً به آن پاف (puff) می‌گویند.

در ادب غربی پاف را برای راحتی اغلب پایین پای خویش پیمان می‌دهند.اما در برخی نمایشگاه‌های مبل برای این پاف‌ها شیشه طراحی کرده‌اند و آن را به عنوان میز جلو مبلی به
فروش می‌رسانند.

واحد مبل: اصطلاح دیگری که هنگام خرید مبل ممکن است از فروشندگان بشنوید، واژه یکتا مبل است.در واقع مبل سه نفره برابر دو واحد، مبل دو نفره معادل یک و نیمه یکتا و مبل یک نفرهمعادل یک یکتا است.با این حساب یک دست مبل که شامل دو مبل یک نفره، یک مبل دو نفره و یک مبل سه نفره است، ۵.۵ یکتا خواهد بود.

اگر کنار خرید مبل , خرید مبل و پاف را جایگزین کنید البته با توجه به دکوراسیون منزلتان , پشیمان نخواهید شد. 

اطلاعات مفید: آسمان مجازی یا سقف کاذب

چند پیشنهاد خوب برای خرید مبل مناسب

1-چقدر فضا داریم؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید مبل باید به آن توجه کنید این است که چقدر فضا دارید. اندازه‌گیری ریزبین مکان به شما این کمک را می‌کند که پیمانه و اندازه ریزبین جنسی را که لازم دارید، به دست آورید. شما برای یک فضای کوچک به چه وسایل واقعا ضروری بیچارگی دارید؟

همچنین یک فضای وسیع شدنی است این معنی را بدهد که مبلمان شما به نوعی به چهره پراکنده چیده شده‌اند. درست همانند قطعات کوچکی که بر روی سطحی ریخته شده باشند و به نوعی القاگر بی‌نظمی خواهند بود. شما باید با در نظر گرفتن اندازه فضای خویش و مبلمانی که می‌خرید، فضای زندگی خویش را جذاب و منظم کنید.

2-آگاهی قبل از خرید مبل :

هنگام خرید مبل یا هر چیز جدیدی برای خانه، آغاز باید به این نکته توجه کنید که با خرید مبل یا وسایل جدید، چه چیزی باید از منزل شما ساحل گذاشته شود.گاهی آنچه خیلی هراسناک به نظر می‌رسد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. معمولا خریدهای پسین نوعی استرس ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر خرید مربوط به وسایلی باشد که قرار است مدت موعد طولانی مورد استفاده پیمان بگیرند. در این نوع موارد باید با اخطار برای خرید اقدام کنید. چه چیزی بهتر از مبله کردن فضای شخصی شما می‌تواند شما را مبتلا هیجان کند البته اگر قشنگ و قیمت
آن مناسب باشد.
قبل از اینکه برای خرید مبلمان به فروشگاه‌ بروید، در نخست به مجلات، کاتالوگ‌ها، وب‌ سایت‌ها و مجموعه‌های‌ عکس سری بزنید تا عکس ها و طرح‌های باره علاقه خود را بیابید.
این کار به شما کمک می‌کند تا سخیف و طرح مورد علاقه خویش را خیلی سریع‌تر پیدا کنید.

اطلاعات مفید: خرید پوستر دیواری

3-تغییر رنگ مبل:

هنگام خرید مبل بسیاری از فروشندگان با ارائه‌ی کالیته‌ی رنگ و برای جلب نظر شما، می‌گویند مبل را با هر رنگی که شما بخواهید می‌سازند. به خاطر داشته باشید که یک رنگ یا یک پارچه لغایت زمانی که روی یک مبل ننشیند، تناسب، زیبایی یا زشتی آن مشخص نخواهد شد. لذا تغییر رنگ یک مبل متناسب با رنگ دلخواه شما، با پذیرش ریسک فوقانی به اتفاق است. توصیه می‌شود هنگام خرید مبل همان رنگی که در فروشگاه دیده و پسندیده‌اید را گزینش کنید.

4-کفی و پشتی ثابت یا دوبل : 

یکی از نکاتی که حین خرید مبل باید به آن دقت کنید این است که کفی و پشتی مبل مقاوم است یا متعلق به جدا می‌شود. جدا شدن آن‌ها از جهت قابلیت شست‌وشو خوب است، اما اگر فرزند یا فرزندانی دارید که از آن‌ها به عنوان توپ فوتبال یا ابزاری برای کوبیدن در راز و کله‌ی یکدیگر کاربرد می‌کنند، عمر و یکپارچگی مبل به شدت کاهش می‌یابد و مبل جدید شما سریعاً از ریخت و چهره می‌افتد.هنگام خرید مبل برای اطاق نشیمن دقت کنید مبلی با روکش‌ دلشاد انتخاب کنید.

5-ست مبل :

معمولاً یک دست مبل برای هفت تن پیش‌بینی شده است و همان طور که قبلاً اشاره شد شامل، یک سه نفره، یک دو نفره و دو یک نفره می‌باشد. اما لازم نیست اثناء خرید مبل شما این شمار و ترکیب را رعایت کنید، بلکه می‌توانید هنگام خرید مبل، متناسب با مکان و نیاز خودتان تعداد و ترکیب چند نفره بودن آن را ناچیز و زیاد کنید. با احساس ساختاره محاسبه یکتا مبل، قیمت نهایی را به راحتی می‌توانید محاسبه کنید.

6-توجه به نوستالژیک‌ها اثناء خرید مبل :

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید مبل باید به آن پروا اخص داشته باشید، این است که شدنی است شما مبلمان و آثاری هنری در خانه داشته باشید که رنگ‌ها و طرح‌های آنها
را در وابستگی با هم انتخاب کرده باشید، الان که پیمان است برای خرید مبل اقدام کنید، تقدیر آنها چه می‌شود؟

خیلی از مبل‌ها، قالیچه‌ها و یادبود ها هنری که از پیش دارید می‌توانند چشم انداز و احساس خوبی برای شما به هستی بیاورند البته اگر قبل از خرید مبل و لوازم جدید، حواس‌تان به ویژگی‌های آنها باشد و خرید جدید خود را پیوسته با آنها اتمام دهید. با این پیشه اتاق شما در هم و بر هم به حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به مجموعه‌ای می‌شود که ارتباطی زیبا و هنری با هم دارند.

با این کار شما هم خرید مبل نو و مناسب اتمام داده‌اید و هم هزینه اقلیت صرف کرده‌اید؛ زیرا برای قسمت‌هایی از منزل خویش از همان مبلمان باستانی بهره‌گیری کرده‌اید که جلوه‌ای پسین نیز یافته‌اند.

7-مبل برای کجا؟

قبل از خرید مبل باید به این نکته توجه کنید که این مبل را برای چه استفاده‌ای و چه مکانی می‌خواهید بخرید. اگر اتاق و فضایی که قرار است برای آن مبل بخرید، جایی است که به صورت خانوادگی و بخش جمعی در آن تلویزیون می‌بینید، باید مبلمانی آسان جهت نشستن دائمی‌ و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی بخرید.

همچنین اثناء خرید مبل دقت کنید که مبل را با روکش‌ دلشاد گزینش کنید و از به شغل بردن روکش‌هایی با تصاویر عجیب و ترسناک برای اطاق نشیمن بپرهیزید.

8-زمان استفاده هم مهم است :

اگر از آن بخش آدم‌هایی هستید که هر دو سال یک بار وسایل‌شان را تعویض می‌کنند یا اگر آدمی‌ هستید که دائما برادر دارید محیط اطراف خویش را تغییر دهید، کوشش نکنید پول زیادی بابت خرید مبل بپردازید زیرا با هر بار عوض کردن چیدمان منزل و خرید لوازم نو، کلی هزینه اضافی روی دست شما می‌ماند. شما می‌توانید همیشه گونه ها با کیفیت و با قیمتی پسندیده خریداری کنید که در صورت بیچارگی با هزینه چندی آنها را جایگزینی کنید.

9-توجه به گارانتی حین خرید مبل :

هنگام خرید مبل معمولاً فروشندگان برای جلب عقیده مشتری، وعده‌های مختلف درباره گارانتی تعویض یا همانند آن می‌دهند. اما در موعد معامله یا گارانتی ارائه شده با وعده‌های اولیه انطباق ندارد، یا آن قدر تبصره به آن خورده است که عملاً گارانتی معنایی ندارد و یا گارانتی ارائه شده اعتبار چندانی ندارد و از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست.

لذا پیشنهاد می‌شود در زمان خرید مبل گارانتی را کلاً فراموش کنید و جنسی را برگزیدن کنید که از دوام و استوار لازم برخوردار باشد. با کمی گشت و گذار، تماشا و مقایسه‌ی محصولات فروشگاه‌های گوناگون این مهارت را به دست خواهید آورد.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده

اطلاعات بیشتر: خرید کاغذ دیواری

فهرست مطالب

مقالات مفید

پرده شيد رول
پرده شید رول چیست؟

پرده شید رول چیست؟ قطعا همه ی ما سعی داریم دکوراسیون خود را طوری چینش کنیم که زیبایی و جذابیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account