وبلاگ

2

نکات مهم خرید پرده اتاق خواب

نکات مهم خرید پرده اتاق خواب

نویسنده در این مقاله، مطالب مفیدی در رابطه با خرید پرده اتاق خواب گردآوری و ارائه کرده است. بنابراین اگر قصد خرید پرده برای این بخش از خانه خود را دارید، مطالعه آن را از دست ندهید. با فتودراپه فروشگاه اینترنتی پرده همراه باشید. 

اهمیت پرده اتاق خواب

طراحی دکوراسیون در بخش های مختلف منزل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اتاق خواب یکی از این بخش هاست که باید سرشار از آرامش و آسایش باشد. نحوه چیدمان وسایل، انتخاب رنگ دیوارها، رنگ وسایل، نوع پرده، رنگ آن و میزان روشنایی از جمله موارد  تاثیر گذار در آرامش حاکم بر فضا به شمار می روند. انتخاب هر یک از این موارد از جمله پرده اتاق خواب کار ساده ای نیست و باید با مشورت یک طراح دکوراسیون و بررسی بیشتر صورت گیرد.

سبک دکوراسیون اتاق خواب

به دلیل تنوع بالا در پرده ها، در وهله اول لازم است سبک دکوراسیون منزل و اتاق خواب خود را تعیین و سپس اقدام به خرید کنید. پرد ه های سنتی، والن دار و لاکچری برای دکوراسیون های سنتی استفاده می شود که البته طرفداران زیادی ندارند. در مقابل پرده های ساده متناسب با دکوراسیون های مدرن است و زیبایی بیشتری به فضا می بخشد. علاوه بر این موضوع جنس می تواند جنس پرده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. جنس پرده ممکن است پارچه ای، فلزی و یا چوبی باشد. هر جنس پرده ویژگی بخصوصی داشته و باید قبل از خرید به طور کامل آن را شناخت. به عنوان مثال حریر و تور سبک تر و کم هزینه تر بوده و به راحتی نصب و شستشو می شود. علاوه بر این ضخامت کمی داشته و اتاق را تاریک نمی کند. در حالی که پارچه مخمل هزینه بر است و اتاق را تاریک می کند.

اطلاعات بیشتر: قیمت پرده زبرا

مهم ترین نکات درباره پرده اتاق خواب

  • قبل از هر اقدامی بودجه اختصاصی خود را مشخص کنید.
  • میزان روشنایی ایده آل خود را مدنظر داشته باشید تا در بین پرد ه ها با ضخامت های مختلف، سردرگم نشوید.
  • اگر مقابله با سرما در فصول سرد مد نظر شماست، در خرید پرد ه به ضخیم بودن آن توجه کنید.
  • از رنگ های آرامش بخش و خنثی مثل صورتی کم رنگ، خاکستری، شیری، فیلی و … برای فضا استفاده کنید.
  • پرد ه هایی که از سقف تا کف را می پوشانند، جلوه زیباتری به اتاق خواب می بخشد. با این کار دیوار مرتفع تر از حد معمول نشان داده می شود.
  • در صورت خلوت بودن دیوارها و فضای اتاق می توان از پرد ه هایی با نقش و نگار گل، گیاه و طبیعت استفاده کرد.
  • ترکیب رنگ ها می تواند جذابیت اتاق خواب شما را چندین برابر کند.
  • طراح دکوراسیون را در جریان متراژ و ابعاد فضا قرار دهید؛ زیرا هر پرده ای برای فضاهای کوچک مناسب نیست و می تواند آن را کوچک تر و شلوغ تر از حد معمول نشان دهد.
  • توجه کنید که رنگ و بافت پرده با وسایل موجود در اتاق خواب همخوانی داشته باشد.
  • تا حد امکان پرده هایی انتخاب شود که قابلیت عبور نور متغیری داشته باشند تا در صورت نیاز بتوان آن را کم یا زیاد کرد؛ زیرا امکان تاریک شدن کامل فضا در زمان خواب یک نکته مثبت برای فضا قلمداد می شود.

اطلاعات بیشتر: خرید پرده شید سان اسکرین خورشیدی

فهرست مطالب

مقالات مفید

انواع کرکره فلزی, کرکره فلزی, کرکره فلزی آشپزخانه, کرکره فلزی پنجره, کرکره فلزی تصویری, کرکره فلزی رنگی,مدل پرده کرکره فلزی تصویری پذیرایی دوقلو
پرده تصویری چیست؟

پرده تصویری چیست؟ پرده تصویری جز پرطرفدار ترین نوع پرده بشمار میرود که هم در داخل و هم در خارج

مدل کوسن فانتزی,مدل کوسن,کوسن فانتزی,تزیینات دکوراسیون منزل,تزیینات دکوراسیون,خرید کوسن,طرح کوسن,کوسن زیبا,مدل کوسن مبل,آموزش بافت کاور کوسن قلاب بافی زیبا با موتیف گل سه بعدی
آموزش بافت کاور کوسن قلاب بافی

آموزش بافت کاور کوسن قلاب بافی زیبا با موتیف گل سه بعدی : در این مطلب به آموزش بافت کاور کوسن قلاب بافی شیک با گلهای برجسته میپردازیم: برای بافت از کاموای نسبتا ضخیم و قلاب شماره 4 استفاده میکنیم. پشت کوسن بافت پایه بلند است.

دکوراسیون داخلی
نقش پرده در سلامت روان

نقش پرده در سلامت روان همان طور که می­دانید پرده ­ها یکی از مهمترین عناصر برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account