وبلاگ

پرده­ های بامبو پوششی مدرن برای آشپزخانه­ ها

پرده­ های بامبو پوششی مدرن برای آشپزخانه­ ها

پرده ی بامبو پرده ­هایی از جنس چوب با اندازه کوچک و یا به صورت نی­های گیاه بامبو می­باشد که امروزه طراحان دکوراسیون داخلی منازل از آنها به عنوان پوششی مدرن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه­ ها استفاده می­کنند.

از آنجایی که این پردهای از دیرباز در منازل ایرانیان به عنوان پرده حصیری و همچنین پرده کرکره حصیری که از آنها برای پوشش دادن فضای داخل خانه و دیده نشدن فضای داخل منزل، پشت درب ورودی ساختمان استفاده می­شده است و به عنوان سنتی­ترین پرده­های ایرانیان شناخته می­شوند، افراد می­توانند با استفاده از این پرده­ها در دکوراسیون داخلی منازل و آشپزخانه­های خود، فضایی اصیل و همچنین حسی نوستالژی در محیط ایجاد کنند.

نکته قابل توجهی که در مورد پرده ی بامبو وجود دارد و باعث شده است تا امروزه این پرده­ها بسیار مورد استقبال افراد قرار بگیرد این است که با گذشت زمان و رشد صنعت و تکنولوژی و همچنین ظهور وسایل و امکانات جدید این پرده­ها نیز در طرح­ها و رنگ­های متنوع­تری به بازار عرضه شدند که از جمله آنها می­توان پرده­های بامبو تصویری یا فتو بامبو را نام برد که مانند پرد­ه­های شید رول تصویری به صورت یک رو و دو رو طرح­های متنوع و مختلفی بر روی آنها چاپ شده است و افراد می­توانند با استفاده از این پرده­های فتو بامبو در آشپزخانه منزل خود جذابیت خاصی را به محیط ببخشند زیرا این پرده­ها دقیقا همانند یک اثر هنری زیبا می­باشند.

مکانیزم و نحوه­ کار پرده بامبو

این نوع از پرده که محصول تولیدی مشترک بین کشور ایران و چین می­باشد و آن را می­توان در ابعاد و ارتفاع­های مختلف در عرض حداکثر 210 سانت که به صورت یک­ تکه باشد تهیه کرد به دو شیوه­ی اتوماتیک و دستی قابل کنترل می­باشد که می­توان آن را به صورت طبقه­ای و به شکل پله­ای به وسیله­ی نخ به سمت بالا به پایین حرکت داد.

ویژگی­ها و خصوصیات پرده بامبو

  • تعدیل دما

یکی از ویژگی­های مهم این پرده­ها تعدیل دمای محیط می­باشد زیرا چوب بامبو مانند یک عایق حرارتی عمل می­کند که می­تواند از به هدر رفتن انرژی در محیط تاثیرگذار باشد به این صورت که در فصل تابستان فضای داخل آشپزخانه را خنک و در زمستان نیز مانع از به هدر رفتن انرژی گرمایشی می­شود و محیط را گرم نگه می­دارد.

  • ضذ حساسیت بودن

چون این نوع پرده از چوب بامبو که یک ماده طبیعی می­باشد ساخته شده است باعث ایجاد حساسیت در افراد نمی­شود

  • مقاوم بودن

این نوع پرده­ ­مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی، رطوبت و شکنندگی و ضربه دارند و رنگ آنها در مقابل نور خورشید و دمای بالا ثابت می­باشد که این موضوع باعث شده است تا گزینه مناسبی برای پوشش پنجره­ها به شمار بیایند.

  • نظافت راحت و آسان

یکی دیگر از ویژگی­های مهمی که پرده ی بامبو دارد این است که بسیار آسان و راحت شست و شو می­شود و قابلیت شست و شو در دفعات متعدد را نیز دارا می­باشد.

  • تنوع ­پذیر بودن

از این نوع پردهای می­توان در مکان­های مختلف و با سایز و اندازه و طرح­های متنوع متناسب با محیط استفاده کرد.

فهرست مطالب

مقالات مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account