وبلاگ

پرده زبرا

پرده زبرا، محبوب ترین پرده مدرن

پرده زبرا، محبوب­ترین پرده مدرن

امروزه با توجه به تغییر سلیقه افراد و بانوان امروزی استفاده از پرده زبرا بسیار مورد استقبال خانواده ­های ایرانی قرار گرفته است. استفاده از پرده به خاطر تأثیری که بر فضای داخلی منازل، تنظیم نوردهی منازل و همچنین ایجاد حس آرامش و روحیه ­دهی به منازل دارد از دیرباز مورد توجه افراد قرار گرفته است و معمولا افراد به خصوص بانوان امروزی، نوعروسان و تمامی کسانی که به دکوراسیون داخلی منازل خود اهمیت خاصی می­دهند دوست دارند تا همیشه از مدل­های به روز­تر پرده استفاده کنند تا بدین وسیله بتوانند از داشتن دکوراسیونی مدرن و زیبا و به روز بهره­مند شوند.

پرده مدرن چیست؟

از جمله پرده­های مدرنی که وارد بازار شده است و به خاطر دارا بودن طرح، مدل و رنگ­های شیک و امروزی مناسب استفاده در جاهای مختلف از جمله اتاق پذیرایی، اتاق خواب و حتی مکان­های تجاری و اداری شده است می­توان به پرده زبرا اشاره کرد که توانسته است طرفداران زیادی به سمت خود جذب کند به طوری که به پرده زبرا , پرده مدرن نیز میگویند.

معرفی پرده زبرا

پرده زبرا به نوعی از پرده مدرن و فانتزی گفته می­شود که امروزه وارد بازار شده­اند و توانسته ­اند افراد بسیاری را به سمت خود جذب کنند.

این پرده ­ها که ساختاری دولایه از جنس پارچه و تور دارند و به صورت پرده­های کرکره­ای افقی با باندهایی با اندازه 5 یا 7 یا 9 و… سانتی­متری که به صورت یک در میان از پارچه و تور در کنار هم­دیگر قرار گرفته است، ساخته شده­ اند که برای تنظیم نور ورودی و ایجاد سایه روشن در مکان مورد نظر فقط کافی است تا زنجیر کنار پرده را بکشید.

مکانیزم حرکت این پرده به این شکل است که زمانی که باند­های توری پرده زبرا بر روی هم­دیگر قرار بگیرند امکان انتقال نور به فضای داخلی منزل و همچنین دید به فضای بیرون از منزل توسط فرد وجود دارد و زمانی که باندهای پارچه ه­ای پرده زبرا در کنار هم باشد امکان انتقال نور به فضای داخلی منزل و دید به بیرون توسط فرد از بین می­رود و همچنین افراد می­توانید زاویه لایه ­های پرده زبرا را به میزان دلخواه خود به صورتی تنظیم کنید تا به هر اندازه که بخواهید نور ورودی به منزل را به صورت دستی، برقی و یا حتی اتوماتیک کنترل کنند.

اطلاعات مفید: قیمت پرده شرشره

آشنایی با انواع مختلف پرده زبرا

پرده زبرا که امروزه از جمله پرده­ های مدرن و زیبا در بین افراد شناخته شده است دارای طرح و رنگ­های متنوع و جذاب هستند که از طرح­های ساده آن بیشتر در مکان ­های تجاری و اداری و از طرح­های جدیدتر برای منازل و اتاق پذیرایی و …. استفاده می­شود.

از جمله طرح­های متنوع پرده زبرا که می­توان از آنها در منازل ویلایی، اتاق پذیرایی و …. استفاده کرد می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرده زبرا با طرح­های گلدوزی شده

این مدل از پرده زبرا که از حالت سادگی خارج شده و به وسیله طرح­ های مختلف گلدوزی شده است را می­توان در اتاق پذیرایی و مکان­هایی که به اتاق پذیرایی دید بیشتری دارند استفاده کنید.

پرده زبرا روز و شب

از جمله پرده ­های مدرن زبرا می­توان به پرده زبرا دو مکانیزم و یا پرده روز و شب نام برد که از دولایه که لایه زیرین از جنس تور و نازک بوده و لایه دیگر که از جنس پارچه و ضخیم است، تشکیل شده است و در هنگامی که می­خواهیم نور بیشتری به منزل وارد شود فقط کافی است تا لایه جنس پارچه­ای پرده را کنار بزنیم.

انواع پرده مدرن و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

هدف اصلی از نصب پرده ایجاد پوشش در مقابل پنجره و جلوگیری از ورود مستقیم نور آفتاب است. با این حال نمی‌توان نقشی که پرده در زیبایی منزل ایفا می‌کند را نادیده گرفت. همانند هر وسیله دیگری که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود، پرده نیز دارای انواع و سبک‌های مختلفی است. این روزها پرده مدرن به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی در بین عموم مردم تبدیل شده است. اگر شما نیز علاقه زیادی به پرده مدرن دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات کلیدی در این خصوص قبل از خرید آشنا شوید.

ویژگی‌های پرده مدرن

برای اینکه بتوان پرده مدرن مناسبی را انتخاب کرد باید قبل از هر کاری با ویژگی‌های آن آشنا شد. در پرده‌های مدرن خبری از زرق و برق و استایل باشکوه کلاسیک نخواهد بود. چرا که مدل‌های ساده و مینیمال جایگذین این موارد شده‌اند. در کنار این ویژگی توجه داشته باشید که در پرده‌های مدرن معمولا از رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده می‌شود. بنابراین خبری از رنگ‌های تیره و تند سبک کلاسیک را مشاهده نخواهید کرد. از جمله محبوب‌ترین رنگ‌ها در این پرده‌ها می‌توان به طوسی، کرم، سفید، صورتی ملایم و مواردی از این قبیل اشاره کرد. پس اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی این پرده‌ها را در یک کلام بیان کنیم باید بگوییم که این پرده‌‌ها از نهایت سادگی برخوردار است.

انواع پرده مدرن موجود در بازار

هر چند که گفته شد پرده مدرن حالتی ساده داشته و در آن خبری از جزئیات شلوغ نیست اما این به معنای محدودیت در تنوع این پرده‌ها در بازار نمی‌باشد. چرا که علاقه‌مندان می‌توانند انواع مختلفی از پرده‌های مدرن را با توجه به سلیقه و شرایط محیط انتخاب کنند. در زیر انواع پرده با سبک مدرن موجود در بازار را برای شما عزیزان معرفی کرده‌ایم:

  • پرده پارچه‌ای بدون طرح یا حریر ساده
  • پرده شید که تلفیقی از پارچه ساده و حریر به جای والان و زیر پرده هستند
  • پرده پانچ
  • پرده زبرا که با نام پرده روز و شب نیز شناخته می‌شوند.
  • پرده کرکره‌ای
  • پرده مکانیزه یا هوشمند

راهنمای انتخاب خرید پرده مدرن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پرداخت هزینه زیاد بابت پرده به منزله زیبا بودن آن است. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. اگر دوست دارید که با هزینه پایین پرده‌ای مدرن و زیبا را خریداری کرده و در اتاق، پذیرایی، محل کار یا … نصب کنید بهتر است موارد مهم زیر را حین خرید و نصب در نظر بگیرید:

نکات مهم خرید پرده مدرن 

هرگز در خرید پرده مدرن به سراغ پارچه‌های گلدار و طرح‌دار نروید.

در انتخاب رنگ توصیه می‌کنیم ملایم‌ترین رنگ‌های موجود در مبلمان خود را ترجیح دهید. به عنوان مثال رنگ‌های خنثی گزینه مناسبی در انتخاب رنگ این سبک پرده خواهد بود.

دقت کنید که در پرده با سبک مدرن استفاده از والان‌های شلوغ و پر زرق و برق، کتیبه یا گیره‌های مجلل جایگاهی ندارند.

مناسب‌ترین جنس برای پرده‌های مدرن، پارچه حریر خواهد بود.

در نصب پرده توجه داشته باشید که ارتفاع پرده نباید از ارتفاع دیوار بلندتر باشد. ایده‌آل‌ترین اندازه فاصله یک سانتی‌متری از زمین خواهد بود.

فهرست مطالب

مقالات مفید

زبرا
دلایل انتخاب پرده زبرا

دلایل انتخاب پرده زبرا با توجه به توضیحات مطالب بالا باید گفت درواقع یک پرده مناسب باید سه ویژگی را

, طراحی داخلی , جدیدترین پرده آشپزخانه , طراحی دکوراسیون ,پرده آشپزخانه جدید ,جدیدترین پرده , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , پرده مناسب , پرده مناسب آشپزخانه ,
پرده مناسب آشپزخانه چیست؟

پرده مناسب آشپزخانه نیز مانند سایر بخش های دکوراسیون منزل تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون خانه و فضای آن خواهد داشت، پس در انتخاب پرده مناسب آشپزخانه باید دقت بیشتری به کاربرد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با چند مدل پرده آشپزخانه آشنا کنیم.

فروشگاه
Wishlist
0 آیتم سبد خرید
My account